ALGEMEEN > Apparatuur/gereedschap > Bestaat er naast een tegelcassette ook een bordencassette voor in de oven?

Ik wil een serie platte borden gaan maken maar die nemen nogal veel ruimte in in de oven bij het stoken. Bestaat er ook een bordencassette waarbij ze boven elkaar staan, net zoiets als een tegelcassette?
Ik kan het niet vinden op internet maar heb wel een keer zoiets gezien bij een pottenbakker in het buitenland.

13 antwoorden

  • Beste Jeanine.
    De borden dragers zoals op de foto van Marcel getoond, kun je kopen bij Thomas Wolbring Keramikbedarf, Rudolf-Diesel-Strasse 13, Hohr-Grenzhausen Duitsland. Artikel nr 6024 Tellerkapseln 210 mm 10,70 euro ex 19% BTW en art. nr. 6025 290mm prijs 14,70 ex BTW.
    Telefoon nr: 004926242196 Email: info@wolbring-keramikbedarf.de Website www.wolbring-keramikbedarf.de
    Je kunt via internet bestellen en laten opsturen.
    Succes. groet Elly
    beantwoord
  • Voor op aardewerktemperatuur zijn er cassettes die bestaan uit drie virtikale poten waar driehoekige staafjes (als een soort keramische eenangel) worden gestoken. Het bord rust dan op drie punten. Dit is alleen geschikt voor aardewerk.
    Voor op steengoed temperatuur zijn er cassettes in de vorm van een tafeltje, vergelijkbaar met de tegelcassettes maar dan met iets hogere poten.
    Met groet van www.michelkuipers.nl
    beantwoord
  • Beste Hermien. Zoals Michel al zegt, ja die bestaan. Ik heb ze zelf ook. Hierbij een fototje!
    Bijlagen:
    beantwoord
  • Marcel, waar heb je deze gekocht? Ik ben ook op zoek naar zoiets.
    beantwoord
  • Jeanine, helaas tweedehands gekocht, ze zaten bij ander stapel en glazuurmateriaal wat ik vorig jaar gekocht heb. Ik zou niet weten welke firma of winkel deze verkoopt.
    beantwoord
  • Bij keramikos hebben ze stapelbare bordensteunen, maar die zijn alleen geschikt voor aardewerktemperatuur.
    beantwoord
  • Dank Michel😃
    beantwoord
  • Zo is dat. !
    beantwoord
  • Vergeten erbij te vermelden deze Tellerkapseln kunnen gestookt worden tot 1300 graden
    beantwoord
  • Dank je Elly! Ik ga de site eens bekijken. Overigens komen we bijna elk jaar wel een keer in Hohr Grenzhausen (zeer demoeite waard om het keramiekmuseum daar te bezoeken)😄
    beantwoord
  • Ja Jeanine, ik weet het, ben er zelf ook al een paar keer geweest.
    beantwoord
  • Bijgaand een fotyo van bordencassettes voor verschillende diameters. Voor welke borddiameter heb je ze nodig? Hoor van je,
    Ruud
    info@delftschehuys.com
    Bijlagen:
    beantwoord
  • Dank je Marcel, dat is inderdaad de standaard die ik gezien had.
    Bedankt Elly, ik zal eens op de site kijken en ze daar bestellen.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.