ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > Hoe krijg ik dezelfde stippen op glazuur

Ik werk met kwastglazuur van Mayco en wil nu stippen maken op mijn schaaltjes. Zie foto als voorbeeld. Bestaan hier speciale stempels voor, zodat ze allemaal even groot zijn? Ik doe het nu uit de hand, maar ze zijn nooit mooi rond en even groot. Zoiets wil ik ook doen maar dan met sterretjes. Tips zijn welkom
Bijlagen:

5 antwoorden

  • Ik los dit op met zelfkevende viltjes die bestaan in verschillende diameter. Voordeel hiervan is: 1 zelfklevend. 2 absorbeert het glazuur zodat dit niet gaan aflopen zoals bv. op folie of krantenpapier. 3 Zeer gemakkelijk te verwijderen achteraf.
    beantwoord
  • Hay Sabine, ik vind het "ongelijk" juist iets hebben.... Het niet machinaal, massa productie en zo, het net niet, snap je, maar dat is natuurlijk mijn opvatting, maar ik ben toch ook benieuwd naar de reacties ;-)

    Je zou misschien met een folie met gaatjes kunnen proberen, ik zie bij de kapster wel eens dat ze bij iemand een kapje op d'r hoofd zetten en er dan plukjes haar doorheen trekken om een ander kleurtje te geven... daar zitten allemaal dezelfde gaatjes in meen ik...

    Succes ;-)
    beantwoord
  • Het is ook mogelijk om het proces om te draaien daarmee wil ik zeggen dat je het werk eerst een basiskleur geeft ( als ik de kommetjes bekijk wit) daarna plak je rondjes of sterretjes ( bv van krantenpapier)er op die je na het aanbrengen van de hoofdkleur ( in dit geval rood) eraf haalt.Denk dat als je vlotjes en ongestoord kunt doorwerken het alleen al mogelijk is om deze sjablonen met water vast te plakken .
    Om dergelijke vormen te maken zijn er tegenwoordig veel sjablonen en "apparaatjes"op de markt ,die ze ook uitknippen ( ponsen).
    Misschien dat deze manier van werken jou opties biedt.
    Succes Sonja
    beantwoord
  • Nog dit: In plaats van een rood glazuur gebruik een rood pigment. Viltjes verwijderen en een transparant glazuur eroverheen.
    beantwoord
  • Superbedankt allemaal, veel bruikbare tips dat gaat wel goed komen

    @Willem, klopt ongelijk heeft ook wel iets, dat kan het toch nog wel worden mezelf kennende :)
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.