ALGEMEEN > Breuken, scheuren kapotvriezen, restaureren etc. > Scheuren

Hallo iedereen, mijn naam is Linda en ik ben hardstikke nieuw hier 😁 al is veel van de creativiteit niet nieuw voor mij en vind ik het heerlijk om lekker bezig te zijn. Na lang inspiratieloos te zijn geweest ben ik van klei (luchtdrogend klei) godinnen beeldjes aan het maken met edelstenen. Hoe goed ik ook boetseerde ik krijg allemaal scheurtjes (niet zo erg maar vervelend is het wel), nu had ik ergens hier op het forum gelezen dat je met polyesterplamuur de scheurtjes kon weg werken, maar omdat ik de informatie niet terug kon halen welke polyesterplamuur het beste geschikt is dacht ik ik gooi het nog een keer in de groep. In eerste instantie dacht ik ik vul de scheuren later wel weer op met klei maar ik had begrepen dat dit niet een goed idee is aangezien de klei niet goed hecht op gedroogde klei en polyesterplamuur wel. De klei is wit en ik had van Alabastine ook witte plamuur ontdekt, is dit goed materiaal om te dichten of raden jullie mij andere polyesterplamuur aan. Ik ben helaas niet in het bezit van een keramiek over (anders had ik niet zelfdrogende klei hoeven aan te schaffen 😉 )
Ik hoor graag wat van jullie...

P.s het is een genot om al jullie tips en info te lezen, helemaal super!

Warme groetjes Linda
Bijlagen:

5 antwoorden

  • Ik gebruikte ooit alabastine plamuur om een biscuit gebakken object (hardstikke droog dus) te restaureren. Ging prima
    beantwoord
  • Beste Linda. Welk merk en type gebruik je? Ik heb zelf wel eens met Darwi gewerkt en vulde de scheuren ook weer met Darwi op. Iets vochtig maken en smeren maar!
    beantwoord
  • Beste Marcel
    Ik werk met scarva earthstone, de klei bevalt me wel om mee te boetseren.
    En afwerken is ook erg fijn, behalve de scheuren dan 😁
    beantwoord
  • Oke, duidelijk. Het is deze: Scarva Earthstone Air Drying Clay, klopt? Wat ik lees is dat het slecht tegen vocht kan. Misschien vochtig geweest? Anders zou ik een contact opnemen met Scarva met een foto. Denk dat zij wel weten wat er aan de hand is.
    beantwoord
  • De klei is zelf vochtig zat er hoeft geen water aan te pas te komen, alleen met afwerken met een spons maar dat is eigenlijk praktisch niks. Ik vermoed zelf dan dat de krimp percentage dan te groot is maar wat kun je daar dan aan doen?, misschien is er verder nog iemand met suggesties en/of tips... Hopelijk is er ook iemand die mij kan vertellen over de polyesterplamuur en welke ik daar dan het beste voor kan gebruiken
    Oké, Dank je voor deze info. Het is dus te proberen waard.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.