ALGEMEEN > Apparatuur/gereedschap > Mag een oven "overwinteren" op een binnenterras ?

Heel lang geleden dat ik nog op dit forum was...maar we hebben een zware verhuis achter de rug en heb even geen tijd meer gehad voor keramiek...jammer genoeg ;) Maar nu mijn vraag : de enige plaats in ons nieuw stekje voor mijn oven Nabertherm B130 is een binnenterras...nu vraag ik me af of deze oven in de winter mag blijven staan op dit terras ? Er kan geen neerslag of wind aan...maar ik stel me vragen bij de vochtigheid ? Ik denk beter van niet, maar toch even navragen hier ;) Alvast bedankt voor reacties ! Groetjes, Els.
Bijlagen:

3 antwoorden

  • Hierover is al meer geschreven in het forum. Kijk op: oven buiten plaatsen of klik op de link:
    http://oud.klei.nl/forum/trefwoorden/2972/oven%20buiten%20plaatsen
    beantwoord
  • Ik heb sinds 3 jaar een drietal electrische ovens buiten onder een carport staan. Dat bevalt me prima! Ik ervaar alleen maar voordelen, bijv. geen dampen die blijven hangen.Succes ermee, groeten, Ed
    beantwoord
  • Ik had een ook een oven van 20 kW gedurende een lange tijd in een vochtige ruimte staan. Hierdoor is er veel vocht in de isolatiestenen getrokken waarin de spiralen liggen. Na deze periode de oven ingeschakeld waardoor iedere keer de aardlekschakelaar de spanning afschakelde. De enige oplossing daarvoor was de aardaansluiting verbinding bij de eerste stook los te maken. Na de eerste stook was het vocht er uit en heb ik de aardraad weer aangesloten.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.