ALGEMEEN > Techniek > Egyptische motiefen

Ik heb uit een boek wat egyptische motiefjes gehaald die ik leuk vond , nu is mij vraag: Weet iemand wat het betekend, en of ze ook bepaalde kleur hebben ,b.v.koperoxide of andere kleuren .Ik heb zelf geen enkel idee./Users/maasgerriescherpenzeel/Desktop/DSC00738.JPG/

5 antwoorden


  • Sorry, ik krijg zelf niet de foto van het werkstuk er op moet even wachten op hulp .
    Gerrie
    beantwoord
  • Hierbij de foto

    Bijlagen:
    beantwoord
  • hoi Gerrie,

    De onderste 2 tekens samen, maar dan in de andere volgorde, betekenen kennelijk 'begiftigd met leven'.
    beantwoord
  • Hallo Gerrie.
    Ik heb vanavond gehoord, nadat ik geinformeerd heb, bij iemand die nét in Egypte is geweest, naar de tekentjes van je motief.
    Het tekentje,rechts-onder op de foto, zou amon-ra betekenen, vertaalt als god-zon. ( de zon is voor hun een god)
    Eventueel heeft hij een boek van egypte, waar deze tekens in staan. We wachten even af, of het niet vergeten wordt. Weet ik meer, geef ik het door.
    Groetjes Marrie.
    beantwoord
  • Volgens mijn boek is het teken rechtsonder het 'anch' teken, dat 'leven' betekent. Zoals ik hierboven al aangaf, betekenen de beide onderste teken, met het anch-teken voorop dus 'begiftigd met leven'. Misschien betekent 'amon-ra' hetzelfde, maar in mijn boek ben ik dat nog niet tegengekomen.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.