ALGEMEEN > Techniek > Beentjes aan werkstuk

Hoe kan ik het best beentjes bevestigen onder een beeld met een wijde rok/jas aan.....
De beentjes zijn lang en 'verdwijnen' onder het kledingstuk .....
Wie kan mij helpen??

En vervolgens moet dit beeld-persoontje óók nog stáán, op haar dunne beentjes gestoken in pumps.....
Een plateau van klei? Een mooie steen en lijmen??
gevraagd

5 antwoorden

  • Misschien kan je ijzeren staafjes in haar kontje steken en dan voor zover de beentjes zichtbaar zijn onderbeentjes met pumps eraan bevestigen?
    Misschien staafjes ook in de onderkant van de voetjes zodat je ze kan bevestigen op kleiplateau of steen?
    Dan kan je na het stoken de staafjes erin lijmen.
    Geen idee hoe groot je beeld is.
    Succes,
    Inez
    beantwoord
  • Jaren geleden heb ik dit beeldje gemaakt en bevestigd met pinnen door de armpjes die dan in een eigen sokkel verdwijnen die volgegoten is met gips.Het poppetje staat er verder los op.
    Het staat zo heel stabiel.
    Je moet alleen bij het maken van (voor mij de armpjes)opletten dat het gat groter wordt gemaakt dan de pin omdat de klei krimpt,zou jammer zijn als je daar te laat achter komt.
    Misschien is het beter om zoals Inez al zegt,de pinnen zo lang te laten dat het hele lijfje erop kan rusten omdat dunne beentjes natuurlijk niet zo stevig zijn.
    Succes.
    Bijlagen:
    beantwoord
  • Je kunt ook lussen maken van kanthaldraad.
    Na het bakken dan de beentjes er aan bevestigen.
    Caraline: bedoelde jij hetzelfde?
    Want zoiets als jou werk kun je ook direct oplossen met kanthaldraad, natuurlijk niet de dunne van een paar millimeter...
    beantwoord
  • Nee,ik heb begrepen dat Maria een staand poppetje wil maken,daarom een oplossing om na het bakken het poppetje op een stevige metaal pin te zetten die dan op een sokkel geplaatst kan worden.
    Als je bungelbeentjes zou willen maken dan kan ik me voorstellen dat je lussen van kanthaaldraad gebruikt maar ook daar heb ik een andere oplossing voor....
    beantwoord
  • Verraad je ons dan die andere oplossing nog??
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.