ALGEMEEN > Apparatuur/gereedschap > Aardlek schakelaar vliegt eruit, dus steeds stroom eraf

Ik heb een roderveld max 30 een wat ouder type zonder noodstop. Ik dacht dat het kwam doordat de schijf en pedaal al aanstonden. Toen ik dat uitschakelde was het probleem verholpen tot vandaag.Ik heb ergens gelezen als je de spatbak vol hebt loopt ie over naar de as eventueel maar dat is niet het geval geweest bij mij i.e.g. Ik heb hem overgenomen van een betrouwbaar iemand. Ik wil nu de draaischijf eraf halen om te kijken of daar wat aan de hand is. Ik zie een gaatje onder de schijf maar geen idee waarmee en hoe die dan los moet? Iemand een idee. Ook hoe of wat er kan zijn. Groet, Cecile

4 antwoorden

  • Veel schijven zitten met schroefdraad op de as gemonteerd.
    Het gaatje kan zijn voor een pin om de as vast te houden.
    Dus pin in dat gaatje vast houden en schijf los draaien meestal tegen de draairichting in.
    beantwoord
  • Lukte niet maar probleem zit daar ieg niet. Aardlekschakelaars moet je ook niet bij wasmachines hebben en andere keukenapp. dat geeft het probleem. Jammer want nu heb ik alleen een geaard stopcontact beneden dus 15 m snoer door het huis. Tja maar fijn dat er een forum is. Dankjewel
    beantwoord
  • Cecile, dat is alleen bij hele oude wachmachines zo, die hadden een iets andere constructie. Tegenwoordig is het zeer aan te bevelen om een aardlek schakelaar te hebben op je keukengroep. Misschien verstandig om de draaischijf eens door te laten meten.
    beantwoord
  • Als je aardlekschakelaar uit gaat moet je eens proberen de stekker andersom aan te sluiten. Het kan zijn dat door vocht in het mechanisme de aardlek aanspringt dat kan soms worden verholpen door de stekker om te draaien. Lukt dat ook niet dan moet je echt het elektrisch laten nakijken.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.