ALGEMEEN > Ovens > zelf oven spiralen vervangen

Ik heb een economy favouriet waarvan de spiralen zo poreus zijn dat ze knappen.
Als ik er 6 nieuwe bestel bij keramikos kost dit 225 euro. Zonder montage.
Mikn man is zeer technisch en wil dit zelf doen. Heeft iemand ervaring. Of moet hij ergens op letten?
Of raden jullie het af?

8 antwoorden

  • Ik raad het een beetje af om het zelf te doen. Mijn ervaring is dat de aansluit punten (achter de rode kap) vaak erg verrot zijn, vastgeroest. Ook zijn er porceleinen isolatie buisjes die snel knappen. Boutjes en moertjes zijn vaak helemaal verroest en ook het klemmenbordje waarop de spiralen dan aangesloten moeten worden is vaak al gammel etc.

    Dit vergt een ervaren aanpak. Ik heb goede ervaringen bij Westeneng ovenbouw te Zwartebroek. Kan geen kwaad ook daar even een prijsopgave te vragen misschien.
    beantwoord
  • Hallo Gerard
    Bedankt voor je snelle reactie. Zal je reactie doorgeven aan mijn man.
    Je bent de zoveelste die een goede reactie afgeeft over de fa. Westeneng. Dat ga ik zeker doen.
    beantwoord
  • Mijn man heeft het wel met succes voor mij gedaan. Koste wel de nodige tijd, maarik was wel erg blij en trots! Ik had nog een paar porceleinen buisjes. Heb de spiralen bij keramikos besteld. Je kunt een paar buisjes extra bestellen. Maar ik zou zeker prijs opgaaf vragen bij Westeneng. Succes
    beantwoord
  • Tjalda ook jij bedankt. Manlief gaat zich inderdaad oriĆ«nteren. Ben benieuwd.
    beantwoord
  • Kijk ook onder trefwoord: spiralen of klik op de link: http://oud.klei.nl/forum/trefwoorden/899/spiralen
    beantwoord
  • Hoi Marjan,

    Ik vervang deze spiralen zelf. Het is een simpel klusje. Op youtube staan eventueel video's voor begeleiding (replacing kiln elements). Maar eigenlijk spreekt het voor zich.
    Succes!
    beantwoord
  • Mijn zoon heeft twee spiralen voor mij vervangen. Dat ging prima.
    Verder kan ik de positieve berichten over De firma Westeneng bevestigen!
    Zeer servicegericht.
    beantwoord
  • Beste allemaal
    de oven heeft nieuwe spiralen. Helaas ging daarna ook nog de computer ter ziele dus dure maand.
    inderdaad bij westeneng in zwartbroek geweest. Super tevreden. Ik kreeg zelfs een (nieuwe) computer te leen zodat ik kon doorbakken.
    Een aanrader dus.
    Bedankt voor de tip
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.