ALGEMEEN > Glazuur - problemen > witte strepen op zwarte klei van een mat glazuur

hoe kan dit oplossen? 1030 graden gestookt.
Kan ik er nog een glanzend glazuur op aanbrengen of misschien hoger stoken?

5 antwoorden

  • Een mat glazuur is nooit echt transparant. Wanneer je het glazuur hoger stookt kan het soms wel transparanter en glanzender worden. Dat hangt af van het soort mattering. Je zou dus hoger stoken kunnen proberen. Succes ermee www.michelkuipers.nl
    beantwoord
  • Beste Yvon. Je hebt deze vraag al eens eerder gesteld, de vraag staat ook nog open en je hebt geen reactie gegeven op een antwoord die ik je gegeven heb. Reactiveer dan die vraag ipv een nieuwe te stellen. Niet netjes!
    beantwoord
  • Het eerdere antwoord van Marcel Dooijewaard is hieronder geplaatst en de eerdere vraag van Yvon is verwijderd.

    T.a.v. Yvon: Een reactie in meerdere threads posten is meestal zeer vervelend. Als iemand op die reactie wil reageren, moet hij eigenlijk in alle discussie’s waar die reactie staat, dezelfde reactie plaatsen. Daardoor ontstaan twee gelijke paralelle discussie’s wat niet erg handig en dus ongewenst is. Daarom: niet cross-posten. Groet KLEI-team, Yoka.

    Reactie Marcel: Sommige mat glazuren gaan gepaard met witte vlekken. Naar wat ik weet is daar niets meer aan te doen, het zit in de stoffen die ervoor zorgen dat de glazuur mat wordt.
    beantwoord
  • Dag Marcel,

    Sorry, dat was niet mijn bedoeling
    ik had wel gereageerd met een duim.
    Maar je antwoord dat er stoffen in zitten die het matteren dat had ik wel begrepen.
    Maar ik zocht naar een eventuele oplossing, daarom had ik de vraag wat duidelijker gesteld.

    beantwoord
  • Oké, duidelijk. Dank je voor de reactie.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.