ALGEMEEN > Techniek > Hoe is dit gemaakt

Kan iemand mij vertellen hoe dit gedaan is in dit Youtubefilmpje? Wat is het spul dat als een schilletje wordt afgepeld?
https://www.youtube.com/watch?v=fuJfNxEXdZI
Ik ben benieuwd
gevraagd

6 antwoorden

  • Beste Metchtild. De uitleg is redelijk duidelijk. De tekst met wat je nodig hebt en hoe je het moet doen, staat er tussen in. Het schilletje heb ik niet gezien, wat bedoel je?
    beantwoord
  • Uhhhhh..... volgens mij wordt er ook niks 'afgeschild'. heb je wel het goede filmpje geplaatst?
    beantwoord
  • Dankjewel Marcel en Karin, ik heb inderdaad het verkeerde filmpje geplaatst, sorry. Bij deze staat idd gewoon uitgelegd hoe of wat. Het gaat om een filmpje dat op keramiek belgie te zien is op Facebook. Ik heb er even een printscrene van gemaakt. In de commentaren denken mensen dat het om naked raku gaat met oxides, maar niemand weet nu precies hoe of wat.
    Bijlagen:
    beantwoord
  • Mechtild, ik had dit filmpje ook al gezien. Dit betreft wel zeker naked raku. Ik denk dat er gebruik gemaakt is van een of andere vuurvaste vezel om de opgebrachte slib bij elkaar te houden. Organische vezel zou wegbranden. In het slib zijn kleurvormende zouten aan toegevoegd die neerslag op de scherf geven.
    beantwoord
  • Dankjewel Lucien. Ik vind het echt fantastisch dat er zoveel actieve mensen op dit forum zitten die hun kennis en kunde delen. Dus dank allemaal!
    beantwoord
  • He Mechtild, ik denk dit maar hoor, maar naar alle waarschijnlijkheid...
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.