ALGEMEEN > Breuken, scheuren kapotvriezen, restaureren etc. > Scheurtje in Biscuit gebakken beeldje

Kom er niet uit.. Ik heb een beeldje met engobe gebakken op 1000 gr. Prima gegaan alleenheeft ze onder de arm een krimp scheurtje. Wat kan ik daar nog aan doen?
Bijlagen:

9 antwoorden

  • Dit heb ik ook nogal eens. Ik zou graag willen weten waarom dit gebeurt. Ik laat mijn beelden heel goed drogen.
    beantwoord
  • Jammer dat er blijkbaar geen antwoorden op zijn..
    beantwoord
  • Egbertha, afgaande wat ik kan zien op de foto bij Corrie denk ik dat de elleboog een steunpunt was. Indien het beeldje op een stuk keramisch deken had gelegen met vrij speling voor de arm, wat dit niet gebeurd. Elke breuk moet je wel afzonderlijk beoordelen en er de nodige lessen uit trekken.
    beantwoord
  • Bedankt dat wist ik niet.. Hier kan ik wat mee voor de volgende keer.

    Maar is er nu nog iets te repareren?
    beantwoord
  • Ik vrees van niet. Indien er geen glazuur op moet, kan je dit nog lijmen en schilderen. Zal zeker nog mooi zijn ook.
    beantwoord
  • Ik zag ergens iets over papierklei dat kan je maken van eierdozen en klei. Daarna scheur opvullen en opnieuw bakken. Heeft iemand daar ervaring mee?
    beantwoord
  • Dank je Lucien
    beantwoord
  • Ik heb ooit een kennis geholpen om werk dat uit elkaar geploft was ( gaatje vergeten te prikken )terug in elkaar te zetten met papierklei ( met de gekochte versie omdat deze gladder was dan de eigen gemaakte papierklei op basis van toiletpapier ) . Is uiteindelijk heel goed gelukt, na het glazuren niets van te zien. Weet niet of het direct na 1 keer al perfect zal zijn maar je kunt de behandeling herhalen zolang papierklei maar "grip "heeft .
    beantwoord
  • Bedankt Sonja!
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.