ALGEMEEN > Diversen > wat doen jullie met al de leer- en testpotjes

Na jaren keramiek maken, geraken mijn kasten overvol, ik wil wel ruimen, maar hoe begin ik eraan? Het meeste zijn kleine testpotjes en schaaltjes. Is dit een herkenning? Ik gooi ze niet graag in de container, kan ik er nog iemand een plezier mee doen. Ik heb ze in dozen bewaard op de zolder, daar heb ik een tijd geleden ze uitgeruimd, nu staan ze in diepe inbouwkasten en de kasten bovenop staan allemaal vol. Ik ben nu 62 jaar en wil nog veel nieuwe keramiek maken. Op een rommelmarkt gaan staan, maar dan kijken de mensen: 'wat heb ik daar nu aan?' Nu en dan is er wel iemand die er superblij mee is en die mensen zoek ik. Hoe lossen jullie dit op? Ik kan er ook een muurtje mee metsen zodat de vogeltjes er wat mee kunnen? Alle tips zijn welkom.

4 antwoorden

  • Je kan ze eventueel schenken aan een school of dagcentrum voor mensen met een beperking. Die kunnen er bloemstukjes in maken om te verkopen op een kerstmarkt of open deur.
    beantwoord
  • Dat is een heel leuk idee van dat muurtje voor de vogels! Ook voor bijtjes een mooie plek. En wat je overhoudt kan je ook verkopen op een markt met een goed doel als opbrengst misschien? Als het je niet veel uitmaakt of je er wat mee verdient tenminste.Je kan er ook een standbeeld van maken (metselen) voor in de tuin. Of vogelbouwwerkjes cq voederplaats en badderschalen en die dan weggeven of verkopen. Succes!
    beantwoord
  • Ik heb van oude potten en schaaltjes een tuinornament gemaakt door in de bodem een gat te boren en ze op te stapelen op een stuk betonijzer dat ongeveer 80 cm in de grond is geslagen. Staat zomer en winter buiten, maar ik heb ze wel zó gestapeld dat er geen water in blijft staan.
    Bijlagen:
    beantwoord
  • bedankt voor de tips, ik ga informeren bij een dagcentrum en de schaaltjes allemaal op elkaar lijmen en dit een plaats geven in de tuin, ik heb ze niet meer nodig, als ik iets nieuw maak, ga ik toch terug testen en de boekjes met glazuren en staaltjes die hou ik wel bij, ik zal dan eens een foto plaatsen, maar het zal voor het eind van de zomer zijn, op het gemakske plannen en alle dagen een beetje ruimen dat geeft perspectief om creatief te blijven
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.