ALGEMEEN > Stoken > keramiek bakken in de magnetron

Hallo, ik heb eens gehoord, dat je zelf keramiek kan bakken ik de magnetron. Heeft iemand hier ervaring mee?
gevraagd

5 antwoorden

  • Kijk in het boek van Ed Knops: Rakuvaria.
    Daar staat het een en ander hierover beschreven.
    Hanneke
    beantwoord
  • Met een speciaal 'doosje' kun je kleine dingen (bijv. sieraden) raku stoken in de magnetron.
    Het raku stoken in de magnetron staat uitvoerig beschreven in het boek Rakuvaria 2 van Ine & Ed Knops.
    Het boek Rakuvaria 2 en het speciale doosje of 'magnetron oventje' is te bestellen bij Ed Knops. Meer info op de website www.knopsclay.nl
    Het boek Rakuvaria 2 is ook te bestellen via de WINKEL van de website van KLEI.
    beantwoord
  • Ed Knops heeft 2 boeken uitgegeven en dit onderwerp staat in rakuvaria 2.
    Ik weet niet wat de bedoeling is van jou, maar in dit boek gaat het over de beschrijving van raku-stoken in een magnetron.
    Zelf heb ik dit geprobeerd, maar dit is totaal mislukt...
    Het kostte mij de magnetron ( wat voor mij niet erg was hoor) en mogelijk ligt dat aan het té hoog vermogen van de magnetron...
    Daarnaast had ik het magnetron-oventje ( doosje) zelf gemaakt en het zou kunnen, dat, dat ánders is gemaakt, dan wat Ed Knops bedoelde.....
    Het is mij niet duidelijk in welke vorm je denkt, wat betreft, het bakken van keramiek in de magnetron. Mocht jij denken aan een biscuit-stook in een magnetron, dáárvan heb ik nog nooit gehoord...

    beantwoord
  • Het raku stoken in de magnetron in speciaal oventje(doosje) in de magnetron gaat bij mij perfect.Niet alleen om sieraden te bakken maar ook om vlug even een nieuwe glazuur uit te proberen. Groeten Marjo
    beantwoord
  • Waar is zo'n speciaal oventje eigenlijk van gemaakt? Gewoon van klei?
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.