ALGEMEEN > Ovens > Ateliers G. Bouviers keramiekoven: handleiding gezocht

Hallo iedereen,
Ik heb een tweedehands oven gekocht van het merk Ateliers G. Bouviers. Type is PM3. Haalt een max. temp van 1250 °C. Hij werkt op krachtstroom en heeft een sturing waarbij 1; de temperatuur ingegeven kan worden, 2; het percentage en 3 de tijdsduur moet gegeven worden. Mijn vraag is nu of iemand nog een handleiding heeft van zulk een type oven? Of misschien zelf een soortgelijke oven? Ik raak er niet wijs uit!
MVG Leen

9 antwoorden

  • Hallo, ik ben ook op zoek naar deze handleiding. In de voorziening waar ik werk zijn wij van plan om een werkgroep keramiek op te richten en wij hebben deze oven op de kop kunnen tikken, maar de handleiding ontbrak.
    Kan er mij iemand op weg helpen hiermee?
    Alvast bedankt, Nele
    beantwoord
  • Probeer eens bij:
    BOUVIER-TECHNOFOUR sa
    Rue de Waremme 124
    B 4530- Villers-le-bouillet
    mail@technofour.be
    beantwoord
  • Ok dat doe ik meteen hartelijk bedankt
    beantwoord
  • Nele,
    Ondertussen heb ik zelf al geëxperimenteerd met de oven. Ik stel de temperatuur in die de oven uiteindelijk moet halen. De tijdschakelaar zet ik altijd op 12 uur.
    Voor bisquitbak begin ik op een vermogen van 10 % en drijf dit elk uur op met 10 % tot aan 100%.
    Bij glazuurbak begin ik al op 40% en drijf elk uur op met 20%.
    Als jij nog iets vindt bij iemand anders, wil je het me dan laten weten?

    MVG Leen
    beantwoord
  • Hallo Leen,
    Bedankt voor de informatie. Ik zal het zeker op die manier proberen. Enkel nog een vraagje. Op mijn oven staan twee knoppen prechauffage en chauffe. Waar zouden deze voor dienen?
    beantwoord
  • Nele, Geen idee waar die knoppen voor dienen.
    Succes, Leen
    beantwoord
  • prechauffage = voorstoken
    chauffe = stoken

    Misschien heb je daar iets aan
    beantwoord
  • Nele,

    Ondertussen heb ik contact gehad via de site bouvier technofour. Dhr Kurt Avermate was zeer behulpzaam, maar heeft me jammer genoeg geen handleiding kunnen bezorgen tot op heden. Maar omdat jij blijkbaar toch nog een ander type oven hebt, zou ik het zeker eens proberen bij deze man. Zijn email-adres is kurt.avermate@technofour.be
    Ze spreken ook over voorbak (prechauffage?) en hoofdbak (chauffe?).
    Veel succes,
    Leen
    beantwoord
  • Hallo Leen,

    Sorry voor de late reactie, maar erg bedankt voor de tip.

    Vele groetjes

    Nele
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.