ALGEMEEN > Diversen > klei snel drogen

Wie weet hoe ik klei snel kan laten drogen?
gevraagd

4 antwoorden

  • Ik heb proeven gedaan in de magnetron en dat ging prima maar dat gaat alleen voor kleinere dimgen op
    Met grotere dingen heb je wat meer geduld nodig
    Als je een oven hebt kan je daarop ook wel sneller drogen maar niet te snel anders springt het uitelkaar

    Frans
    beantwoord
  • Hallo,

    Het hangt volgens mij van de klei af.
    Vochtigheid van de ruimte of buiten is ook een
    factor.
    Denk vooral als je klei snel wil laten drogen dat hij zijn eigen krimp moet kunnen bijhouden.
    Als je sneller droogt dan de krimp van de klei kan bijhouden scheurt deze op de zwakke plekken en dat is ook niet de bedoeling denk ik.
    Ik giet zelf klei. Als je dez op een goed geventileerde plaats zet droogt deze vrij vlug.
    Een rek met gaten of een raster zodat de lucht erdoorkan.
    Wil je nog sneller drogen kan je een ventilator plaatsen zodat de lucht zich verplaatst.
    Denk erom dat geduld toch een belangrijke factor is.
    beantwoord
  • Wat grappig, ik heb juist problemen dat mijn grote objecten te snel drogen omdat ik in een huis woon met luchtverwarming. Kleine objecten zet ik weleens in de oven die ik op een graad of 50 verwarm en dan 4 uur laat staan op die temperatuur met de objecten erin. Succes ermee
    beantwoord
  • Sneldrogen? Gebeurt dat dan niet in een oven? Of werk je met luchtdrogende klei. Daar heb ik altijd mee gewerkt maar kan het nu niet meer bij mijn groothandel krijgen. Ik liet mijn beelden altijd geduldig drogen in een niet al te warm vertrek, het resultaat was prima, zonder scheuren.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.