ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > jasba glazuur fifties

wie kan mij helpen aan het recept voor de specifieke jasba glazuur uit de fifties?

het glazuur lijkt van elkaar af te trekken en als druppels op de scherf achter te blijven
Bijlagen:

9 antwoorden

  • Ik heb al gezien dat het onder kruipglazuur staat, ik wist niet dat het zo heette.

    nieuwe suggesties zijn natuurlijk altijd welkom
    beantwoord
  • Hallo Ingrid,

    Ik vindt het glazuur iets hebben van grond die gescheurd is na droogte.Gevraagd naar een suggestie denk ik eventueel ook aan droogtechniek.

    Een (sinter)engobe van bijvoorbeeld ball clay die krimpt en scheurt tijdens het drogen?Ik wil ook zeker het recept van Ria Moorman gaan proberen.

    Robl
    beantwoord
  • ga eens op deze site http://www.gartside.info/crawledglazeschart.htm zien er is beslist iets bruikbaar bij mvg Dirk Claeys
    beantwoord
  • Hallo Dirk,

    Als ik deze glazuureffecten bekijk kom ik een leven te kort om het uit te proberen!
    Zitten heel mooie glazuureffecten bij.
    Groet,
    Hanneke
    beantwoord
  • hallo hanneke
    je kunt de meeste staaltjes op de zelfde temp branden ge moet er wel voor zorgen dat het glazuur er mega dik opligt tussen 0.5 en 1 mm dik zo krijg je de mooiste resultaten veel plezier Dirk
    beantwoord
  • Hallo Dirk,
    Het klinkt wel erg makkelijk, maar zal niet zo zijn in de praktijk!
    Wil ook dit uitproberen, maar even op een later tijdstip.
    Kom hier zeker op terug.

    MVG
    Hanneke Bruinjé

    beantwoord
  • Bedankt voor de suggesties, ik ga er mee aan de slag.
    Het moet een keertje lukken!

    Ingrid
    beantwoord
  • Hallo Ingrid
    Ik heb dit soort glazuur eens kant en klaar in een potje gekocht bij Silex in Den Bosch.
    Het merk is Gare en het heet White bark BK-7075
    Kant en klaar is erg duur dus waarschijnlijk wil jij het daarom zelf maken, maar aan het recept kan ik je niet helpen.
    succes!
    Monique
    beantwoord
  • Ik ga nu met de recepten aan de slag, maar dit hou ik ook zeker in gedachten
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.