ALGEMEEN > Techniek > Kop boetseren met kranten en touw

Ik heb een kop geboetseerd die van binnen helemaal is gevuld met kranten en touw. Ik krijg de kranten en het touw er niet uit! Waarschijnlijk is het touw helemaal in de klei vast gedroogd. Ik heb een electrische oven. Kan ik de kop in mijn oven schoonbranden? Gaat de oven hier niet van stuk? Bestaat er kans op enorme rookontwikkeling? Beschadigen de spiralen er niet van? Heeft iemand een tip hoe ik het alsnog eruit kan krijgen?
Kortom advies en raad dringend gewenst! Wie helpt mij verder?

5 antwoorden

  • Monique,

    Gewoon meestoken. Als het goed is, heb je de ruimte waarin je stookt, goed geventileerd. Laat eventueel het kijkgat open tot er geen rook meer uitkomt. Kan geen kwaad voor de spiralen. Na de stook vind je wat as onder de kop.
    beantwoord
  • Beste Bert,

    Bedankt voor je advies! Ik ga het gewoon proberen! Als ik het gedaan heb. laat ik het je even weten! Bedankt voor je antwoord! Ik vraag mij verder af bj welke temperatuur de kranten en het touw zullen verbranden??!!
    beantwoord
  • Door het drogen van de klei is er krimp opgetreden vandaar het vastzitten van de kranten en het touw.
    Bakken laat de klei nog meer krimpen het gevaar van barsten van de kop is niet denkbeeldig.
    Als je gaat bakken zorg dan dat er zuurstof bij het brandbare materiaal kan door er iets onder te zetten.
    stukjes ovenplaat of iets dergelijks.

    succes Frans
    beantwoord
  • Bert,

    Ik heb de koppen gestookt, er was veel rookontwikkeling, gelukkig zijn de koppen heel gebleven maar ik doe het niet graag weer.
    beantwoord
  • Frans,

    Het klopt vd krimp, de koppen hebben te lang gestaan, vandaar mijn probleem, maar gelukkig zijn ze bij het stoken heel gebleven maar zoals ik ook aan Bert schreef ik doe het niet graag nog een keer.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.