ALGEMEEN > Ovens > ombouwen oven

Heeft iemand ervaring met het ombouwen van kilnnsitter-oven naar een computergestuurde oven?
Evt. kosten en bij welke firma?
Bedankt voor de reactie

4 antwoorden

  • Hallo Gretha,

    Ik heb er geen ervaring mee en ik zit in een gelijke situatie voor een oven.

    Ik overweeg om bij Veka een box-ovenbesturing te kopen-geen ombouw kan op iedere 220 Volt oven d.m.v een stekker.De goedkoopste is 550 euro ,gezien in een wat oudere catalogus.

    Rob
    beantwoord
  • Hallo Gretha,

    Mijn man heeft dat voor mij gedaan. We hebben een ovenbesturing gekocht de "Veka 1000". met een voeler. De "stekker/stopcontact" van die computer steek je in het stopcontact en de stekker van de oven steek je weer in die "stekker/stopcontact" van de computer. De computer regelt dan of de oven wel of geen stroom krijgt.
    Hij heeft vervolgens een gat in de wand geboord en daar de voeler doorheen gestoken. Ervoor gezorgd dat de oven alleen nog maar doorstookte en de regelaar doet zo de rest.
    Ik weet niet of ze die nog steeds verkopen.
    Het voordeel van zo'n losse computer is dat ik hem in elke 220 oven kan stoppen die ik hier heb staan.


    groetjes Let
    beantwoord
  • Hallo Let,
    Kan je me aangeven wat je precies hebt aangeschaft
    voor deze box-ovenbesturing?
    Bedankt voor je reactie (ook Rob natuurlijk)
    beantwoord
  • Hallo Gretha,

    Nou eigenlijk alleen maar die Ve-Ka 1000 besturing. Daar zit alles wat je nodig hebt gewoon aan.
    Mocht er iets nog niet duidelijk zijn dan hoor ik wel weer van je.

    Groetjes Let.

    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.