ALGEMEEN > Breuken, scheuren kapotvriezen, restaureren etc. > loslaten van lijm

Wie weet wat ik hier aan kan doen. Ik heb voor mijn moeder een stokroos gemaakt van zo'n anderhalve meter hoog. Bij de praxis , twee componenten lijm gehaald, die weer bestendig zegt te zijn, hitte, vorst en regen. De bloemen aan de keramische steel geplakt en deze stond te schitteren in haar tuin. Na de eerste regenbui liet de lijm los. Er is al eerder deze vraag gesteld, en als tip kwam om bisquitlijm te gebruiken en opnieuw te bakken. Daar de stokroos raku gestookt is, is dat niet mogelijk. Wat is een goede lijm?
alvast bedankt Jeltje
gevraagd

4 antwoorden

  • Hallo Jeltje,
    Wat ik gebruik is marmerkit, is ook twee componenten. In Belgiƫ zegt men akemi. Bv. Robbelien verkoopt het en bij steenhouwerijen waar ze grafmonumenten maken is het ook verkrijgbaar. Succes,
    Marga
    beantwoord
  • Hoi Jeltje,
    Volgens mij is het bij de Hazelaar te koop. Ik had begrepen dat het marmokit heet, maar kan net zo goed marmerkit zijn.
    In ieder geval weten ze er bij de Hazelaar alles van.
    Hanneke
    beantwoord
  • Bedankt voor jullie tip, over marmerkit, zal bij de Hazelaar navraag doen. Groetjes Jeltje
    beantwoord
  • Hoi Jeltje,

    Bij de Hazelaar hebben ze nog een andere lijm dan de marmorkit, naam even kwijt, werkt hetzelfde maar is weersbestendig en de marmorkit niet.
    Groet,
    Hanneke
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.