ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > kopermat op zwarte klei?
Ik heb nog vrij veel zwarte klei en wil hier iets bijzonders mee doen.
Nu heb ik een werkstuk gezien, ( Afrikaanse vrouw) waarbij de zwartbakkende klei donkerbruin wordt en datzelfde resultaat heb ik ook altijd, dus dát komt al goed uit.
De Afrikaanse vrouw draagt een gewaad met structuur dat werd ingedrukt met een fruitnetje.
Op deze structuur was, zo te zien, heel dun een MAT groene kleur opgebracht.
Ik zou graag hetzelfde resultaat hebben, maar dan op een dier waar ik mee bezig ben.
Ik dacht te zien dat de groene kleur vrijwel op waterbasis was.
De vragen luiden dus:
1. Kan ik vrijwel dekkend groen verwachten bij gebruik van kopermat op basis van: 90 kopercarbonaat en
10 fritte.
Dan natuurlijk zonder plaatsen in het zaagsel, dus zonder reductie.
2. Mocht ik fout zitten met het kopermat wat zou dan dit vrijwel dekkend MAT groen, optisch dun opgelegd op een donkerbruine ondergrond, kunnen zijn??
Misschien sulfaten??
Ik bén benieuwd!!
Marrie.
Nu heb ik een werkstuk gezien, ( Afrikaanse vrouw) waarbij de zwartbakkende klei donkerbruin wordt en datzelfde resultaat heb ik ook altijd, dus dát komt al goed uit.
De Afrikaanse vrouw draagt een gewaad met structuur dat werd ingedrukt met een fruitnetje.
Op deze structuur was, zo te zien, heel dun een MAT groene kleur opgebracht.
Ik zou graag hetzelfde resultaat hebben, maar dan op een dier waar ik mee bezig ben.
Ik dacht te zien dat de groene kleur vrijwel op waterbasis was.
De vragen luiden dus:
1. Kan ik vrijwel dekkend groen verwachten bij gebruik van kopermat op basis van: 90 kopercarbonaat en
10 fritte.
Dan natuurlijk zonder plaatsen in het zaagsel, dus zonder reductie.
2. Mocht ik fout zitten met het kopermat wat zou dan dit vrijwel dekkend MAT groen, optisch dun opgelegd op een donkerbruine ondergrond, kunnen zijn??
Misschien sulfaten??
Ik bén benieuwd!!
Marrie.
Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.