ALGEMEEN > Klei - algemeen > Westwalder klei

Weet iemand waar ik Westwalder klei kan kopen? (het gaat om ongeveer 20 broden) Ik kocht dit altijd in Hoogeveen maar deze is gestopt met het inkopen van deze klei. Ik heb wel een ander adres gevonden maar dan moet ik het inkopen per 1000 kg. en dat is voor mij een beetje veel...
Alvast bedankt voor je reaktie. Monique Meijer

9 antwoorden

  • Hallo Monique.
    Daar ben ik ook achter gekomen. Westwalder koopt Hoogeveen niet meer in. Nu je een ander adres hebt gevonden, (ik ben er nog niet achteraan geweest) wil ik eventueel wel samen met je doen.
    Kun je ook verschillende kleuren bestellen in die 1000 kilo????
    Ik neem aan dat 1000 kilo aan huis wordt bezorgd.
    Maar dan zitten we ieder wel met 50 broden.
    Voor mij: geen probleem maar jij wil niet meer dan 20 broden??
    Als ik me niet vergis wonen we erg dicht bij elkaar. Ik denk 3 kilometer!
    Ik wil het best bij jou vandaan halen als de bezorger niet even dóór wil rijden.....
    Mijn site: marrie.punt.nl Kun je eventueel contact met me opnemen.........
    Groetjes: Marrie.
    beantwoord
  • Dag Monique
    Met meer geluk dan wijsheid kwam ik deze site tegen
    http://www.dekoploper.be/winkel.html#kleisoorten
    Daar verkopen ze: Witte Duitse klei (Westerwald), zeer plastisch, 1300°C
    Is dat wat je zoekt?
    Succes, Grtjs Jan
    beantwoord
  • Hoi Monique,
    Ik heb vaker over Westwalder klei gelezen en ben nieuwsgierig.
    Wat is er zo speciaal aan deze klei ?
    groetjes, Lisette
    beantwoord
  • hoi jan,
    dank je wel voor je reaktie, ik heb de koploper even gemaild met wat vragen en hoop dat ze hebben wat ik zoek,
    met hartelijke groet,
    monique meijer
    beantwoord
  • hoi lisette,
    ik werk er al heel lang mee en hoe meer je gewend bent aan een bepaalde klei, hoe beter je er mee kunt werken. wat ik erg prettig vind aan deze klei is dat ´ie ondanks dat ik altijd werk met grove klei, hij toch heel mooi egaal af te werken is. Verder vind ik hem iets 'droger' dan de andere merken die ik ken waardoor ik makkelijker en sneller iets (groots) kan opbouwen. (ik maak beelden)
    beantwoord
  • Hoi Monique,
    Bedankt voor de informatie. Ik vind het zelf nog steeds leuk om af en toe verschillende soorten klei te gebruiken en te ontdekken wat er mee kan. Ik maak ook beelden en heb ook ontdekt dat sommige soorten klei erg zacht en slap zijn. Deze klei klinkt interessant.
    groetjes, lisette
    beantwoord
  • Hoi Jan,
    Ze hebben inderdaad de klei die ik bedoel, wat alleen jammer is, is dat ze bij verzenden een euro pallet gebruiken wat €50,- kost... ik zoek nog even verder...
    beantwoord
  • Dag Monique,
    Ik heb gelezen dat ze bij "Pottenbakken op de grens" ook die klei gebruiken. Informeer daar eens.
    http://www.pottenbakkeropdegrens.nl/
    Grtjs Jan
    beantwoord
  • hoi Jan,
    Creavisie in Surhuisterveen levert inmiddels de westwalder klei, ik heb vandaag de eerste levering binnengekregen... ik kan weer verder met mijn favoriete klei... dank je voor je hulp bij het zoeken, groeten monique
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.