ALGEMEEN > Breuken, scheuren kapotvriezen, restaureren etc. > scheurtje onderaan beeld

Ik heb een beeld gemaakt, met worstjes opgebouwd en onderaan opengelaten. Het heeft heel lang gedroogd. Nu heb ik de ruwbak gedaan aan 950 graden en zit er een barstje in door heel de wand van een 3cm, je ziet het bijna niet, maar ik natuurlijk wel en zou het willen herstellen. Het moet nog gebakken worden tot 1060 graden, dus hier mijn vraag: kan ik dit nog herstellen met slib of iets anders en het dan bakken tot 1060 graden? Het is zwartbakkende klei. Is er iemand die beelden maakt van toch 1 meter hoog en dit met worstjes opbouwd? Moet ik dit binnenin verstevigen, nu heb ik dit gedaan onderaan, een paar repen tussen geplaatst, maar aan het hoofd niets?
Vriendelijke dank voor een antwoord.
gevraagd

1 antwoorden

  • Hoi Liliane
    Ik gebruik Biscuitlijm van Ve-Ka
    art.nr GL-2706
    Vuurvaste lijm voor aardewerk en steengoed.Max 1260 graden C.
    Het is lichtgrijs van kleur.
    Ik persoonlijk verstevig altijd werk uit reepjes\worstjes,ik doe er extra klei tussen en smeer t uit dan is t een stuk steviger.
    Ik denk niet dat je dat nu nog kan doen na een biscuitbakking maar misschien weet iemand daar ook nog een antwoord op,succes en veel plezier
    Groetjes Tiff
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.