ALGEMEEN > Techniek > decoreren met sjablonen en engobe

Wie kan mij adviseren met welk materiaal ik goede sjablonen kan maken die meerdere malen gebruikt kunnen worden voor werken met engoben etc. Papier werkt maar 1x goed en gaat bovendien vaak rimpelen, waardoor de engobe er toch nog "onder" kruipt langs de randen. Ik heb ooit ergens iets gelezen over materiaal dat zelfs uitwasbaar is en opnieuw gebruikt kan worden.

5 antwoorden

  • Ha Maria,
    Ik heb geen verstand van sjablonen, maar mijn eerste ingeving is dun plastic.
    Ik heb in de kast geplastificeerd karton liggen, om vazen van te vouwen. Misschien bestaat dat ook in een dunnere uitvoering? In hobbywinkels was dat toen te verkrijgen.
    Succes met zoeken, groetjes Jeltje
    beantwoord
  • Hallo jeltje, je opmerking over de hobbywinkel heeft me toch ergens gebracht. Ik dacht dat geplastificeerd karton te stijf zou zijn en heb nu een vel plakplastic gekocht, dat is heel soepel en kleeft ook nog wat, in elk geval de eeerste keer. Ik moet het nog gaan uitproberen.
    Grotjes,maria
    beantwoord
  • In copierwinkels verkopen ze vellen dun doorzichtig plastic ,hiermee kun je ook sjablonen maken ,die meerdere keren te gebruiken zijn.Groet Tineke
    beantwoord
  • Bij winkels als: Vlieger of de grafische afdeling van van Beek , beiden in Amsterdam is stevig plastic te koop ,wil je een plat vlak engoberen dan wals je het plastic in de klei met je kleiroller , moet kunnen vlg.mij.
    Gebr. Winter verkopen dit plastic op klein formaat.
    Groetjes , Marianne.
    beantwoord
  • Marianne, ook de hema verkoopt een dikke en sterkte kwaliteit plastic dat ook nog zacht en buigzaam is, scheurt niet als je er in knipt. Het zijn de A4 envelopmappen.

    Goeie tip trouwens om een vlak te engoberen.

    Rob
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.