ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > glazuur

Graag zou ik een beschadigd beeld waar al goudluster op zit, bijwerken met goudluster.
Nou is mijn vraag hoe krijg ik eerst gazuur op de plek waar ik goudluster bij wil werken.
Kan ik glazuur aanbrengen en op 750 graden stoken.( daarna goudluster)
Werkt dit? Wat doet een transparant glazuur op een te lage temperatuur
Hoger kan nl. niet omdat er al goudluster opzit.
Heeft iemand hier ervaring mee of misschien een ander idee?
Anneke Winters
gevraagd

6 antwoorden

• Hallo Anneke,
    Ik er geen ervaring mee maar een idee is misschien;
    de glazuur beschadiging proberen op te vullen met een produkt van Scherjning wat op 750 graden gebakken kan worden.

Bijvoorbeeld;
    vloeimiddel,dekwit,matte ondergrond voor goud,reliefpoeder.

Rob
    http://www.reliefs.nl
    beantwoord
  • Het zal niet meevallen Anneke
    Als je wil glazuren dan moet je het beeld nog 2 keer bakken dat kan al funest zijn voor de al aangebrachte luster.

Gewoon glazuren dat stukje en bakken en opnieuw met luster is een optie
    Of het beschadigde stukje met heel fijn schuurpapier heel glad maken en dan luster op dat plekje doen zonder te glazuren.
    In alle gevallen zal je de beschadiging blijven zien ben ik bang.
    En de mogelijkheid dat het werkstuk kapot gaat met overbakken is ook een overweging waard.

Frans
    beantwoord
  • Hartelijk dank voor de reactie.
    Het is me nog niet helemaal duidelijk wat de beste manier is. Graag zou ik nog willen weten wat een transparant glanzend glazuur doet op 750 graden.
    Als dit wel uitvloeit op 750 graden, is denk ik mijn probleem opgelost. Daarna zou ik dan goudluster aan kunnen brengen en nog een keer bakken.
    vr. groet Anneke Winters
    beantwoord
  • Op 750 graden wordt de transparante glazuur een poederachtige laag en zal niet uitvloeien.
    Het enige wat je zou kunnen proberen is glasmeel maar zelfs dat zal wat meer temperatuur nodig hebben.
    Als je dat wil proberen doe het dan op een proefplaatje.

suc6 Frans
    beantwoord
  • Frans ,
    Een vraag en misschien een oplossing op de vraag van Anneke.
    Wat is het smeltpunt van loodfritte 1001.
    Ik heb het al eens gebruikt op een biscuitstook temperaruur 880 graden Het resultaat was glanzend transparend.

Grtjs Jan
    beantwoord
  • Volgens mij heeft de fritte 1233 van Victorine Reiiger een smeltpunt onder de 600.
    Hanneke
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.