ALGEMEEN > Diversen > luchtdrogende klei

Wie heeft er weleens gewerkt met aan de luchtdrogende klei, of werkt daar nu nog mee?
Hoe heet die klei en wat is de behandeling?
gevraagd

2 antwoorden

  • DE enige aan de lucht drogende klei die ik ken is DAS. HEt is een aan de lucht drogende klei maar niet bestemd om ook buiten te zetten. Misschien als het het 100% waterdicht lakt, kan het wel maar ik kan je niets garanderen. Veel succes met je zoektocht

    Iris
    beantwoord
  • Ik heb al heel lang met dit probleem rondgelopen. Tot er eindelijk een cursus beelden maken in onze buurt kwam. We maakten een beeld van Das, wat ook buiten kon staan. We deden hetvolgende, beeld boetseren van Das in lapjes op 'geraamte'. Hierna deden we er met de kwast een laagje sneldrogende cement (vermengd met een beetje lijm)overheen. Toen dit droog was, verfden we het beeld met glansverf. Daarna een laagje olieverf erover. Toen dit na ca twee weken droog was, smeerden we dit met een zacht tricot lapje een beetje uit, zodat we een mooi kleureffect kregen. Hierna deden we er met een kwastje een laagje glanslak overheen. We kregen een beeld,wat ook buiten kan staan.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.