ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > bollen glazuren
Dag, ik ben nieuw hier en had onder "vijverbollen" een
vraagje gesteld en ik denk dat er niemand zich meer om de vijverbollen bekommerde, dus bleef mijn vraag onderaan bungelen. Ik stel hem dus nog een keer.
Ik heb een bol gemaakt van 20cm doorsnee ongeveer. Helaas geen flauw idee hoe ik hem in de oven ga zetten. Heb net op jullie site wel de discussie gelezen over de kerstballen maar deze is veel te zwaar voor triangels zo te zien. (want dat was mijn idee) Wil hem graag toch op hoge temp. bakken en glazuren.
Heeft iemand een idee?
Alvast hartelijk dank,
Inez Wisse
vraagje gesteld en ik denk dat er niemand zich meer om de vijverbollen bekommerde, dus bleef mijn vraag onderaan bungelen. Ik stel hem dus nog een keer.
Ik heb een bol gemaakt van 20cm doorsnee ongeveer. Helaas geen flauw idee hoe ik hem in de oven ga zetten. Heb net op jullie site wel de discussie gelezen over de kerstballen maar deze is veel te zwaar voor triangels zo te zien. (want dat was mijn idee) Wil hem graag toch op hoge temp. bakken en glazuren.
Heeft iemand een idee?
Alvast hartelijk dank,
Inez Wisse
6 antwoorden
-
Ik zou de bol op ovensteuntjes plaatsen en de bol op die steunpunten niet glazuren.
-
Ik heb bollen van eenzelfde omvang als die van jou gewoon gebakken en geglazuurd op keramische triangels. Totaal geen probleem.
groetjes Jeanet. -
Dag Jeanet en Lilianne, had je die ook op hoge temperatuur gebakken? Ik had begrepen uit het hoofdstuk vijverbollen dat dat niet zou kunnen bij grotere bollen, of heb ik het verkeerd begrepen? Anders zal ik het volgens de tip van Lilianne gaan proberen.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties.
Inez
-
Ik heb mijn bollen in de raku gebakken. Maar bij een hoge temperatuur 1250° zou het ook moeten lukken, dat zou ik zeker proberen (wel met een glazuur dat niet loopt omdat het anders op je ovenplaat zou kunnen aflopen). Veel succes zou ik zeggen!
-
Ik ga het uitproberen allemaal en zeker ook in de raku. Ik laat het weten of en hoe het gelukt is. Allemaal hartelijk dank.
Inez -
Hallo Inez,
Er zijn triangels verkrijgbaar ,bv. bij Kraft keramik, die wel deze hoge temperatuur (1250) aan kunnen. Je moet alleen even kijken naar het gewicht van jouw werkstuk en daar de grootte van de triangel of triangels op aanpassen om vervorming te voorkomen. Groet,
Marga
Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.