ALGEMEEN > Foto op keramiek, transfers etc. > stookcuve om transfer in te bakken

Hallo,
ik heb een transfer van een foto laten maken om op een urne te zetten. De transfer moet op 800° worden ingebakken. Welke stookcurve moet ik volgen?
Groetjes,

Ingrid
gevraagd

3 antwoorden

  • Hallo Ingrid,

    Ik bakte mijn transfers altijd vrij snel op en heb nooit veel problemen gehad.Belangrijk is om als de transfer aangebracht is deze een etmaal te laten drogen alvorens te bakken.

    Ik weet eigenlijk niet of het beter is om de coating van de transfer langzaam te laten verbranden en durfde destijds eigenlijk geen advies te geven.Ik ben benieuwd wat jouw ervaringen inmiddels zijn.

    Rob
    beantwoord
  • Hallo Rob,

    Ik heb de transfer na aanbrengen zelfs enkele weken laten drogen.
    Heb ondertussen met de fabriekant gemaild en moest 280° per uur opstoken. Dit is goed gelukt, alleen heb ik m'n oven te vlug geopend en is de urne gebarsten. Ik ga het in de vakantie een keer opnieuw doen en dan langer laten afkoelen.
    Alvast bedankt voor de reactie.
    Groetjes,

    Ingrid
    beantwoord
  • Zoiets is natuurlijk een enorme tegenvaller.Ik heb zelf wel gedacht om voor een urn gebruik te maken van een gebarsten glazuur om het thema van het heengaan te symboliseren.Een (gerepareerde)scheur valt minder op bij een dergelijk glazuur vooral als dit glazuur dik aangebracht is.Aan de andere kant kan ik ook begrijpen dat jij en misschien je opdrachtgever perfect werk willen.
    Sterkte ermee!

    Rob
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.