ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > Schimmels op vaas/pot met ongeglazuurde buitenkant?

Hoi Hans,

Je hebt weleens aangegeven dat je vragen altijd liever via dit forum hebt, vandaar dat ik ook dit topic open. We hebben het wel eens gehad over vazen en sierpotten van steengoed die aan de buitenkant ongeglazuurd zijn, en over het schoonhouden daarvan. Nu heb ik 3 vazen bisquit gebakken waar ik heel blij mee ben, en moet ik beslissen of ik ze helemaal glazuur of alleen de binnenkant. Nu mijn vraag: zo'n vaas/pot van steengoed met ongeglazuurde buitenkant, komen daar bij binnenshuis gebruik ook schimmels of andere soorten aanslag op of zijn die hetzelfde in gebruik als de geglazuurde varianten?

Groeten,

Flora

2 antwoorden

  • Dag Flora,

    Als je ongeglazuurd steengoed binnen zet zal er niets op groeien hoor, daarvoor is het binneshuis te droog.
    Wel zal er stof op neerdalen. Als je een ruw oppervlak hebt kan het na verloop van tijd een beetje vuil uitzien.
    Wat er buiten aan alg en/of korstmos opgroeit (dat laaste alleen als je geen luchtvervuiling hebt) kan er makkelijk met de hogedrukspuit worden afgespoten.
    groeten
    Hans
    beantwoord
  • Hoi Hans,

    Wederom bedankt voor je goede antwoord!

    Groeten,

    Flora
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.