ALGEMEEN > Apparatuur/gereedschap > tafelkleiwals

Ik zag bij Silex de "crea perplex tafelkleiwals" Dit lijkt me wel wat, heeft er iemand ervaring mee ???

6 antwoorden

  • Hallo Marian,

    Wij leveren hem ook.
    Ik heb hem, zelf uitgetest.
    Hij ziet er niet uit, maar het is absoluut een super ding.

    Cor Duijnker,

    Mojo keramiek
    beantwoord
  • Hallo Cor, sorry zag net pas je reactie op mijn vraag.
    Ik heb de wals een poosje uitgeprobeerd, maar beviel toch niet, te zwaar voor mij en mijn plakken werden niet overal even dik (rol in onbalans)
    Ik heb nu in bruikleen een oude deeguitrolmachine. Helemaal automatisch, hoef alleen klei erop te leggen en op een voetpedaal te drukken. De lopende band gaat dan heen en weer .
    Marian.
    beantwoord
  • Bericht verzonden door: Johan Antvelink
    Op: 19-12-2008 20:41:12
    Telefoonnummer: 0545473533
    Abonnee van Klei: ja

    Hallo Marian. Je zegt dat de walsrol in onbalans is. Ik heb zelf met de wals gewerkt. De walsrol is niet in onbalans. Hij wordt slingervrij nagedraaid. Waarschijnlijk ga je met de hoogteinstelling steun op en neer tijdens het rollen i.p.v op de tafel te blijven met het lagertje.
    beantwoord
  • Hoi Cor,

    Ik ben opzoek naar een methode om zo snel en makkelijk mogelijk grote kleiplaten te maken. (+/- 3cm dik.)

    Bestaat er een apparaat dat dit kan doen en zo ja waar kan ik die dan kopen?

    Wie kan mij hierbij helpen?
    MVRGR Hans
    beantwoord
  • Hoi Marjan,

    Ik lees dit bericht en denk een deegrol-machine...interessant,... Wekt dat ook echt ?

    Ik ben namelijk opzoek naar een apparaat dat snel en makkelijk kleiplaten maakt.

    Hoe groot zijn de platen ongeveer die eruit komen en waar haal je zo'n ding?

    Alvast bedankt en tot op klei.nl
    Groetjes,
    Hans
    beantwoord
  • Hans, hoe groot moeten die kleiplaten zijn ? lengte en breedte.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.