ALGEMEEN > Apparatuur/gereedschap > bat houder voor draaischijf

Heeft iemand ervaring met de zgn bat retainer? Of een soortgelijk systeem? Het is een ring die op de draaischijf gemonteerd wordt en waarin uitneembare bats gelegd worden. Zie
http://www.batretainer.com/

Ik heb een oude schijf overgenomen met een uitgesleten (niet meer vlakke) schijfkop en wil dus liever met bats werken. Op een andere schijf heb ik pinnen gemonteerd om bats op te klemmen, maar dat bevalt me niet heel erg goed en dus wilde ik in deze schijf liever geen gaten boren. En het plakken van bats met een plak klei vind ik ook nogal onhandig.

Mijn schijkop heeft een doorsnede van 30.3cm en de rand is 2.0cm dik. Ik hoor graag ervaringen of andere oplossingen voor mijn ´probleem´.
Ineke
gevraagd

2 antwoorden

  • Hoi, misschien heb je al een oplossing gevonden inmiddels. Ik heb ronde plankjes, aan de onderkant heb ik die op vier plekken een stevig stukje hout met schroeven erop gemaakt. Zo klemt de zijkant van mijn plankje precies over de draaischijf. Even passen en meten.
    beantwoord
  • Hoi Wendy,
    Dank voor je reactie. Het lijkt me een goede oplossing. Even kijken of ik het begrijp. Je hebt een rond plankje dat groter is dan de draaischijf en eronder zitten vier blokjes? Hoe zitten ze vastgescroefd, met de schroeven van onder naar boven of verzonken in de bovebkant?
    Ineke
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.