ALGEMEEN > Breuken, scheuren kapotvriezen, restaureren etc. > Lijmen

Hallo, ik heb een urn gemaakt voor de as van een baby. Rode klei, 25% chamotte en steengoed gebakken. Gepatineerd met silolak en acrylgroen. Darop wil ik objecten bevestigen (vlinders). Het opervlak heb ik ook gepatineerd met silolak. Diverse pogingen met Bisonlijm werken niet, omdat het oppervlak niet recht is. Kan iemand mij een advies geven? Welk product is geschikt om twee objecten aan elkaar te bevestigen, zodat er een soortement van volume is.
Alvast bedankt,
Tiny
gevraagd

5 antwoorden

  • Al gekeken in dit forum onder: Breuken, scheuren, restaureren etc.?

    http://oud.klei.nl/forum/showforum.aspx?fid=154
    beantwoord
  • Beste Tiny, ik heb een soort gelijk probleem gehad. Ook gelijmd, liet los. Super lijm, hield ook niet. Toen heb ik gaatjes geboord in het voorwerp, een klein ijzer (spijkertje) in verlijmd, een gaatje in het voorwerp waar het op moet komen en toen met een twee compenenten Milliput bevestigd.
    Ook gebruik ik zwarte Ropamate, om keramische beelden op een stenen sokkel te bevestigen. Gekregen bij de steenhandel waar ik mijn sokkels koop. Ze gebruiken het om letters en kruisen e.d. op grafzerken te bevestigen. De hechtingstijd hiervan is zo'n 24 uur, maar dan zit het echt goed vast. succes Jeltje
    beantwoord
  • Beste Tiny,het beste waarme je dit kan lijmen is TEC 7 kan je in elke doe het zels zaak vinden het lijmt echt alles op alles ook oneffen op gladde voorwerpen succes Dirk
    beantwoord
  • Hallo Dirk,
    Ja TEC7 is super en ook in verschillende kleuren te krijgen. Alleen moet ik er voor naar Belgie toe want is in Nederland niet verkrijgbaar. Zettex wel, is net zo goed. Groet,
    Marga
    beantwoord
  • Ik gebruik montage kit ,wat ook in transparant te verkrijgen is,om keramiek met elkaar te verlijmen.
    Ook gebruik ik gietklei om te verlijmen;het gaat dan om ongebakken klei vormen in een vroeg leerhard stadium.

    Rob
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.