ALGEMEEN > Ovens > isolatiematten oven

Ik heb een kleine oven die er erg lang over doet om op temperatuur te komen. Weet iemand of ik door er isolatie omheen te doen dit kan verbeteren en zoja wat voor isolatie moet ik daar dan voor gebruiken.
Alvast bedankt.

3 antwoorden

  • Is het een electrische oven?
    zijn dan alle spiralen nog wel heel? is de weerstand in de spiralen te hoog opgelopen zodat ze niet meer zo heet worden. Vervangen is dan een betere remedie dan nog meer isoleren. Alleen als je oven aan de buitenkant te heet wordt dan zou je kunnen overwegen om beter te isoleren maar normaal gesproken is de isolatie van de oven voldoende
    er zijn isoleerende matten in de handel maar het stof daaruit is niet zo goed voor de gezondheid dus aan de buitenkant van de oven van die matten aanbrengen vind ik geen goede oplossing.

    suc6 verder Frans
    beantwoord
  • Hij is nog wel heel maar hij wordt aan de buitenkant heet. Zij er dan ook andere manieren om een oventje te isoleren dan matten?
    beantwoord
  • hoi

    Het ligt eraan hoe snel je oventje heet word aan de buitenkant.
    Op den duur wordt elke oven heet doordat de isolatiesteen hitte opneemt maar normaal gebeurt dat nadat de oven klaar is met stoken.
    Het vervangen van de spiraal is naar mijn mening de beste oplossing omdat die spiraal te oud is geworden en dus veel weerstand heeft en dus minder heet wordt. met isolatiesteen metselen is een dure oplossing.
    Als je die matten toch aan de buitenkant wil is het het beste om daarover weer ijzeren plaat te zetten.

    nogmaals suc6 Frans

    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.