ALGEMEEN > Ovens > Smit bovenlader

Hallo allemaal,
Onlangs heb ik een bovenlader van iemand gekregen van het merk Smit Nijmegen. Er zit een krachtstroomstekker aan maar verder geen enkele vorm van besturing. Hoe stook je met zo'n oven? Steeds de stekker in en uit het stopcontact? Of moet ik 'm toch eerst laten ombouwen?
Groet, Mieke
gevraagd

2 antwoorden

  • Mieke,
    Indien je over krachtstroom kan beschikken hoef je enkel een oven-besturing aan te schaffen. Ik denk dat, gezien een bovenlader, het een vrij kleine oven gaat. De goedkoopste, en tevens de beste sturing, is een type Kiln-sitter. Die werkt met smeltcones en geeft een zeer stabiel resultaat. Tweede mogelijkheid is een relais-vermogenbegrenzer en een temp.controler met thermokoppel. Dit is een duur alternatief voor een kleine en wat oudere oven. Even bevragen bij je kleiboer.
    beantwoord
  • Bedankt voor je reactie Lucien. De tweede optie je je aangaf is inderdaad belachelijk duur. Zelfs als ik de controler aanlever. Het Kilnsitter verhaal ga ik uitzoeken. Gelukkig heb ik pas ook een nieuwe oven gekocht waar ik voorlopig mee vooruit kan.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.