ALGEMEEN > Klei - algemeen > vingerling gietklei

beste,
is er iemand die weet als er nog vingerling gietklei of gietkleipoeder bestaat of waar ik het kan kopen? en liefst in belgiê . voor mijn eindwerk in de accademie heb ik problemen met witgert kietklei en ook met de gietklei van gréz-d'oiseaux!!!!!mijn lerares had nog gietkleipoeder van vingerling en we hebben dat aangemaakt, het resultaat is zeer,zeer goed. maar nu vind ik het nergens! misschien bestaat het niet meer?

groetjes mieke

11 antwoorden

  • Wij gebruiken het nog elke dag Mieke
    Alleen komt het nu uit Duitsland van de fima Fuchs
    Het is in de handel bekend als SV-SZ gietklei.
    Googelen heeft bij mij alleen 2 nederlandse adressen opgeleverd Firma Hazelaar in Soest en Annie's keramiek in Mussel.

    Frans
    beantwoord
  • SV-SZ is toch hetzelfde als KP 101?
    Dat is ook bij Keramikos te koop.

    Groetjes Let.
    beantwoord
  • Vraag gewoon naar de samenstelling bij uw leveranciers, en dan bent u zeker. We hebben een discilpine waar gissen uit den boze is. Deze gegevens legt u naast de gegevens van Fuchs. ( punt )
    beantwoord
  • Ja Let dat is dezelfde gietklei.
    Ik ben er zeker van dat elke leverancier die Fuchs klei in het pakket heeft ook SV-SZ kan leveren.
    Soms is het even zoeken omdat de leveranciers er een eigen code op na houden.

    Frans
    beantwoord
  • Dankjewel Frans!

    Groetjes Let.
    beantwoord
  • Hallo Frans,
    Kun je mij het adres doorgeven van Annie Kreamiek in Mussel ?
    beantwoord
  • Anne's Keramiek

    Bovensteveenweg 6 9584 TK Mussel
    openingstijden: donderdag & vrijdag 10.00 tot 1700 uur
    Even kijken op www.google.nl en je weet het :-))

    Frans
    beantwoord
  • Bedankt Frans,

    Bourtange ligt hier niet zover vandaan.
    beantwoord
  • beste vrienden,
    dank u wel voor al de reacties,sedert maandag probeer ik via de verschillende leveranciers recepten vast te krijgen van witgert en vingerling gietklei!!! denkt u dat er iemand reageert ? nee dus.ik zal verder opzoekingen doen met de gegevens dat jullie me gegeven hebben, waarvoor oprechte dank
    mieke
    beantwoord
  • beste,
    dat vingerling klei fuchs geworden is, dat heeft me veel geholpen met mijn zoektocht! de poeder hebben ze bij keramikos in haarlem, maar daar ik in diest in belgie woon is het toch wat ver!! bij colpaert gent hebben ze wel de gietklei van fuchs, dit maakt het mij toch toch wat makkelijker. nogmaals bedankt voor de informatie en moest er nog iemand weten waar ik de gietkleipoeder kan vinden in de buurt,dan mag je het laten weten. jullie zijn fantastisch!!!!!!
    mieke
    beantwoord
  • Kijk eens bij de commerciele adverteerders Mieke.
    Daar staan ondermeer leveranciers uit Blankenberge en Lier.

    Frans
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.