ALGEMEEN > Ovens > gebruiksaanwijzing oven

Wie kan mij helpen aan een gebruiksaanwijzing voor mijn oven. Ik heb een oven gekocht van het Keramisch Instituut Haarlem,een oudje dus,maar ziet er nog goed uit. Het is een 6 kantige 'bovenlader' met een opzetrand. De hoogte van de temperatuur wordt bepaald met kegeltjes, de oven kan gestookt worden tot 1100 gr. Het is mijn eerste oven en ik heb geen idee.
gevraagd

23 antwoorden

  • Keramikos in Haarlem heeft gebruiksaanwijzingen
    voor een aantal soorten ovens. Zij kunnen je vast wel verder helpen
    beantwoord
  • bedankt Ria, voor je tip!!
    beantwoord
  • Hallo Albertine,
    Mocht keramikos het niet meer hebben dan heb ik ook een gebruiksaanwijzing. Die heb ik een paar jaar geleden ook van keramikos gehad. Ik kan die dan scannen en je die dan mailen. Ik hoor het wel.
    groetjes van Ingrid
    beantwoord
  • Geef je adres door en ik stuur je een fotokopie.
    Met vriendelijke groet,
    secretariaat Klei.
    beantwoord
  • Ik kocht vandaag ook zo'n oven, kan er mij misschien iemand helpen met een handleiding voor oven en/of kiln sitter LT 4?

    Alvast bedankt voor de reactie !

    Els
    beantwoord
  • Hallo Albertine,
    vandaag de website bezocht i.v.m. dezelfde vraag als jij. Ik heb een oven gekregen waarvan de gebruiksaanwijzing zoek is. Volgens de beschrijving lijkt hij op die van jou. Ook van het Keramisch instituut Haarlem. Voor de zekerheid hier wat gegevens:
    Hermes electronic, type: SE300, F nr. 9711074. Zou je eens kunnen kijken of dit overeenkomt met de jouwe? Zo ja. zou ik een kopie van je gebruiksaanwijzing kunnen krijgen??
    Bij voorbaat dank, Margo
    beantwoord
  • Ik zou ook graag een dergelijke gebruiksaanwijzing krijgen! Het genoemde type in mijn laatste reactie slaat op het regelapparaat heb ik inmiddels begrepen. Ik begin inmiddels vertrouwd te raken in de onderdelenterminologie!
    beantwoord
  • Wie heeft voor een copy/scan/pdf van de gebruiksaanwijzing van bovenstaande oven.
    groet, marga
    beantwoord
  • Als je een mailtje stuurt naar Secretariaat Klei dan sturen ze je een kopie van de oven!

    Groet, Margo
    beantwoord
  • De gebruiksaanwijzing is vanaf nu via het discussieforum onder het onderwerp GEBRUIKSAANWIJZINGEN OVENS te downloaden.
    beantwoord
  • Hallo,

    Ik las dat je een gebruiksaanwijzing van een Kiln Sitter hebt. Ik sta op het punt er een over te nemen van iemand zonder gebruiksaanwijzing. Zou ik (tegen vergoeding) zonodig ook een kopie van jouw gebruiksaanwijzing kunnen krijgenHet hangt misschien af van het type. Het schijnt een oven te zijn met een doorsnee van 38 cm en een diepte van 35 cm. Een bovenlader op 220 volt.

    Zou fijn zijn als het kon!

    Met vriendelijke groeten,

    Ellen, Vlissingen.
    beantwoord
  • Hoi Els.
    Het is al weer een tijdje geleden dat je dit berichtje plaatste......maar in het geval je nog geen gebruiksaanwijzing hebt, zou misschien het secretariaat van Klei eens kunnen proberen, Zij hebben mij ook geholpen. Succes!! Albertine
    beantwoord
  • Is het mogelijk dat ik ook zo'n gebruiksaanwijzing kan krijgen?
    mvg Mai Movrin
    beantwoord
  • De gebruiksaanwijzing van de Kiln sitter is te downloaden via:
    http://oud.klei.nl/forum/showthread.aspx?tid=2773 of stuur een e-mail met uw vraag naar info@klei.nl
    beantwoord
  • Dag Ingrid,
    Ik ben zo vrij om ook een gebruiksaanwijzing aan je te vragen. Juist de 13e februari kreeg ik een ,gebruikte, SITTER Model LT-3 cadeau. Echter zonder gebruiksaanwijzing.
    Met vriendelijke groet, Jan Pieter Bart
    j.p.bart@hetnet.nl
    beantwoord
  • De gebruiksaanwijzing van de Kiln sitter is OOK te downloaden via deze website. Kijk in het Discussieforum onder Downloads of stuur een e-mail naar info@klei.nl
    o.v.v. gebruiksaanwijzing Kiln Sitter Model LT-3.
    beantwoord
  • Hartelijk dank voor deze informatie. Ik ga aan de gang om te downloaden.
    Met vriendelijke groet, Jan Pieter
    beantwoord
  • Hallo Albertine
    Hallo Jan Pieter Bart,

    Mag ik zo vrij zijn om ook een gebruiksaanwijzing van mijn zeshoekig model van 35 bij 35 cm inwendig, die ook van Keramisch Instituut Haarlem "LT-3" afkomt, te vragen aan jou.
    Zelf heb ik ook geen enkel idee maar dit oventje heb ik pas gekocht.

    Alvast Bedankt voor je tijd en reactie.
    Groeten Esther
    beantwoord
  • Esther,
    De gebruiksaanwijzing van de Kiln sitter is OOK te downloaden via deze website. Kijk in het Discussieforum onder Downloads of stuur een e-mail naar info@klei.nl
    o.v.v. gebruiksaanwijzing Kiln Sitter Model LT-3.
    beantwoord
  • Dag Esther en secretaris KLEI,
    De secretaris van KLEI was mij voor !
    En het advies van KLEI is duidelijk. Koekeloer even in het discussieforum (bovenaan) of stuur een e-mail zoals de secretaris aangeeft. Je zal er veel plezier aan beleven.
    Ook met het stoken !
    Met vriendelijke groet Jan Pieter Bart
    j.p.bart@hetnet.nl
    beantwoord
  • Allemaal bedankt,

    Ik heb hem gevonden,
    nu kan ik ook de tijden vinden van alle soorten stoken.

    Thankx
    beantwoord
  • wat fijn! mijn adres is: M.Mooibroek.
    Zevenhuisterweg 7
    9311VA Nieuw-Roden.

    ik heb de economy super 70 liter. en geen gebruiksaanwijzing voor de oven erbij.
    beantwoord
  • Dag Margreeth,
    De gebruiksaanwijzing is te downloaden via de bovenstaande aanwijzing (scrollen naar boven) "discussieforum". Bij het aanklikken zie je verschillende aanwijzingen die je gemakkelijk kan opvolgen.
    Zoek de aanwijzing "downloaden" en je ziet de gebruiksaanwijzing vanzelf. Mocht het niet lukken schrijf dan een e-mail naar info@klei.nl en stel je vraag.
    Moet lukken.
    Met vriendelijke groet, Jan Pieter Bart
    j.p.bart@hetnet.nl
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.