ALGEMEEN > Ovens > Buitenwand

Hallo,
Ik heb vandaag een 2de hands oven gekocht een kittec 45liter
Spannend!!!
Hij staat nu aan met steengoed om te kijken of die goed werkt maar nu heb ik net gekeken en de temp.loopt goed op maar nu is de buitenwand erg warm.
Is dit normaal?? De temp. was rond de 635 gr.
Ik ben wel bang dat ik te snel heb opgestookt.

groetjes, Yolanda
gevraagd

5 antwoorden

  • Yolanda,
    De buitenkant kan/mag wel 100°C worden, maar 635°C is toch wel wat veel. En hoe sneller u opstookt, hoe kouder de buitenkant.
    beantwoord
  • Hi,

    Ik bedoelde dat de binnentemp. 635 gr is.Maar hij was wel erg heet!!
    Maar heb net weer gekeken en hij geeft nu een fout melding aan!!
    En hij heeft 1250 gr niet gehaald en het boekje geeft nu aan dat of een zekering kapot is of de spiralen of iets dergelijks!!!
    Ben niet erg blij.

    groetjes yolanda
    beantwoord
  • Yolanda,
    Ik ben dan ook niet blij en krijg daar stress van. ;-)
    Als de oven blijft opwarmen omdat deze de ingestelde teperatuur niet haald, gaat de warmte langzaam aan doorstralen. Zoals ik reeds gezegd, hoe sneller de opwarming, hoe kouder de buitenzijde.
    Als het de zekeringen niet zijn moet u per winding uittesten waar de breuk zit. ( voltmeter )
    beantwoord
  • Hi Lucien,

    Bedankt voor je snelle reactie!!
    Ik ben ondertussen bij Keramikos geweest en alles was geoxideerd en vn de 3 spiralen ws er 1 kapot en de andere waren in zeer slechte staat. Dus ik koop dit soort dingen nooit meer 2de hands!!

    Maar nu kn ik eindelijk bakken!!!!!

    Yolanda
    beantwoord
  • Een tweedehands-oven aankopen is zoals een tweedehands-auto kopen. Bent u niet voldoende geïnformeerd, haal er iemand bij die dat wel is. Er zijn wel degelijke goede tweedehands in de aanbieding. Het was van de verkoper echter niet netjes, u niet op de hoogte te brengen van de slechte staat van de weerstanden.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.