ALGEMEEN > Starten als keramist > betaald werk in klei? cursussen?

Hallo allemaal,

Wie weet of hier betaald werk in is, dat je bijvoorbeeld met iemand samen werkt met een winkel of bedrijf, dat je zelf kleiprodukten maakt? Of dat je zelf een internetsite/pagina maakt en hierop produkten plaatst? Maar ja hoe doe je dat allemaal, hoe pak je dat aan? En is het zinvol, heeft het wel kansen mogelijkheden? Wat voor soort curussen zijn er in klei? Momenteel volg ik een cursus in een buurthuis waar je producten maakt van kleiringen of uit een stuk. Zijn er nog andere cursussen waar ik meer en nieuwe ervaringen op kan doen zodat ik weer andere dingen leer? Ik heb wel een keer op de draaitafel gewerkt maar dat vind ik zeer frustrerend omdat je daar geen resultaat mee behaalt.
Ik hoop op veel reacties antwoorden.

groetjes Spooky
gevraagd

2 antwoorden

  • Houd er wel rekening mee dat 50% van de tijd bij het SBB wordt besteed aan draaien!
    Kijk eens om je heen er zijn vast wel meer mensen die cursussen geven waar je veel kunt leren.
    Hanneke
    beantwoord
  • hoi spooky

    Natuurlijk is er betaald werk in een pottenbakkerij te vinden Ik doe dit werk al 40 jaar.En in heel nederland zijn wel pottenbakkerijen te vinden.probeer daar eens of die op parttime of fulltime basis werk bieden.
    Werken in een potterie is dan ook de beste leerschool vindt ik.
    Wat dat draaien betreft laat je dat te snel vallen.Ik vind dat juist een van de mooiste technieken in aardewerk naast het maken van glazuren.
    Zoek en ja zal vinden Spooky

    Suc6 Frans
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.