ALGEMEEN > Glazuur - problemen > kleuren glazuur niet goed

Ongeveer 15 maanden volg ik nu cursus keramiek, maar als de cursusleidster de glazuur bakt op 1260° komen zowel bij de andere cursisten en mij de kleuren er helamaal niet goed uit,rood word aubergine en andere kleuren verbleken.
Wat is daar de oorzaak van het is steeds jammer dat onze stukken erzo uit komen.
Hartelijk dank.rosa

3 antwoorden

  • hallo Rosa

    Als jullie tinoxyde bij de glazuur doen om welke reden dan ook of jullie een basisglazuur gebruiken waar tinoxyde in zit krijg je deze effecten.
    een rose of purper glazuur wordt dan aubergine en omdat tinoxyde de transparantie weghaalt "verbleken" de andere glazuren
    Maar er is te weinig informatie om een goede oplossing voor te stellen.

    suc6 Frans
    beantwoord
  • Bedankt voor jullie antwoorden,blijkbaar loopt er toch heel wat verkeerd in de cursus.Het is een elektrische oven en vandaag kon ik mijn eerste tegeltjes uit de oven halen.De waren met transparante glazuur bewerkt en wat kwam eruit,verschildende op verschillende tegeltjes was al de glazuur bijeen getrokken, waren net vetogen zoals op koude soep. Wat een teleurstelling voor mij.Als begineling weet ik dus daar niets over. Wie kan mij met goede raad helpen aub.
    beantwoord
  • hoi

    Nog te weinig informatie om je te helpen.
    Op welke temperatuur bakken jullie bisquit?
    maken jullie de glazuur zelf?
    wat zijn dan de grondstoffen waar jullie mee werken?
    kwasten jullie de glazuur of dompel je de tegeltjes onder?
    gebruiken jullie kant en klaar glazuur en wordt dat dan gestookt op de goede temperatuur?
    op welke dikte glazuren jullie?
    kortom vertel ons jullie werkwijze en ik zal proberen te helpen.

    Frans
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.