ALGEMEEN > Raku, Naked raku, Pitfire > wat gebeurd er ...

Ik zou graag een raku gestookt werk willen herglazuren met een aardewerk glazuur en opnieuw stoken in een elektische oven.( geen tweede raku-stook )
Wat gebeurd er met de "zwarte "delen ?
Groetjes Sonja
gevraagd

7 antwoorden

  • Sonja, de zwarte delen branden weer schoon.... :-)
    beantwoord
  • Als de rook weer oplost,om het zo te stellen,heeft dat dan geen effect op het glazuur ?
    beantwoord
  • Nog een vraagje:

    Moet ik het eerst schoonlaten branden als ik op het zwarte dan toch een glazuur wil of kan dat dan direct ?
    beantwoord
  • Het is altijd beter om eerst uw werk weer schoon te branden als je geen zwarte vlekken wil.
    Het glazuur kan het zwart vasthouden.
    beantwoord
  • Het zwart brandt weg Sonja, weet niet of je transparant geglazuurd hebt, dus ook het craquele is verdwenen. Het koperluster wordt weer groen enz. Wil je herglazuren op de zwarte delen of hoe?? Groet,
    Marga
    beantwoord
  • Ik heb transparant en kleur geglazuurd.Maar het staat mij niet aan dus ik wil er wat anders mee.Dus dacht ik aan herglazuren met een "gewone" glazuur en geen tweede raku-stook .Dus wil ik inderdaad ook de zwarte delen opnieuw glazuren .

    groetjes Sonja

    beantwoord
  • Wat je ook kan doen Sonja, is jouw rakuglazuren op proefplaatjes meestoken in de electrische oven. Dan zie je wat dat voor een enorm verschil kan zijn. En krijg je een beetje een indruk wat de kleuren doen op deze manier gestookt. Misschien dan te gebruiken om jouw werk her te glazuren, je hebt dan tevens dezelfde samenstelling.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.