ALGEMEEN > Glazuur - recepten, toevoegingen etc > glazuur recept

Wie kan mij dringend helpen a.u.b.Graag wil ik zelf een witdekkende glanzende en glanzende transparante glazuur bereiden om mijn muurtegeltjes.Heb een grote teleurstelling kortelings gehad.Meer dan de helft van mijn zo zorgvuldig gemaakte tegeltjes zijn als een maanlandschap uit de oven gekomen in de curcus,daar hebben ze mij een verkeerde glazuur gegeven en ook gezegt,aangenaam was dat niet.Daarom wil ik zelf een bereiden en telkens meennemen als ik mijn tegeltjes ga glazuren.De glazuur word er gebakken op 1260°in een electrische oven.Grondstoffen aankomen is geen probleem.Bijnader inzicht zeiden ze dat ze me bristoglazuur hadden gegeven en ik ben een beginneling dus ik vertrouw op hen.Wie helpt mij a.u.b.zodat mijn tegeltjes wel mooi zullen zijn.Hartelijk dank,Rosa

3 antwoorden

  • Hallo Rosa

    Heb je al eens in deze lijst gekeken?
    in dit discussieforum zijn glazuren al eens onderwerp van gesprek geweest.
    Je kan ook eens in de glazebase kijken daar staan vele glazuren in die je kunt gebruiken.

    art.sdsu.edu/ceramicsweb/glazedatabase.html

    www.dinoclay.com/glzbase/

    probeer deze site eens voor glazuurrecepten

    suc6 Frans
    beantwoord
  • een eenvoudig glazuur met een goed resultaat
    oxiderend stoken tussen 1240 en 1280.

    850 gram cornish stone
    150 gram krijt
    100 gram tinoxide

    aanmaken met 600 cc water en eventueel verder op dikte maken.
    Voor een egaal resultaat niet kwasten maar dompelen of spuiten.

    succes.

    Hans
    beantwoord
  • Fransen Hans,Hartelijk bedankt vor uw antwoord en ga ik p stap voor dat te maken .tot ziens.Ik kan een tijdje niet komen kijken mijn pc is stuk zit nu bij de buren .
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.