ALGEMEEN > Ovens > Oven voor bakken zeer kleine voorwerpen

Beste mensen, Ik ben een beginner en mijn hobby is sieraden maken van glas, zilverklei en email. Recent heb ik porselein ontdekt. Nu ben ik op zoek naar een oven waarin ik alle bovengenoemde materialen in kan bakken. De kleine ovens (geschikt voor zilverklei) worden meestal niet heet genoeg voor porselein. Bovendien zijn mijn werkstukken zeer klein (maximaal formaat 2-euromunt.
Bestaan er kleine ovens waarmee je 1260 graden haalt? En zo ja, wat raden jullie me aan? Ik verzuip een beetje in ovenland. Dank alvast, groeten Monique
gevraagd

14 antwoorden

  • Hallo Monique, Er zijn meer mensen die hier sieraden maken van klei kijk maar eens in de discussie;
    http://oud.klei.nl/forum/showthread.aspx?tid=4070
    Er bestaan kleine ovens die de 1260C halen, zie de (online) catalogussen van de leveranciers. Als je alleen sieraden gaat bakken lijkt me dit ideaal. Rob
    beantwoord
  • Dank je voor de tip, Rob.
    De aanbieders die ik tot nu toe sprak komen met ovens van 15 liter. Daar heb ik geen plaats voor en het is ook een beetje overkill voor mijn doelen (ieniemienie werkstukjes). Dus als iemand mij een goede leverancier kan aanraden... groeten Monique
    beantwoord
  • Hallo Monique,heb zelf een klein oventje gebouwd.
    Inhoud 1,2 liter.
    Vermogen 3500 watt,op te stoken naar 1350 oC.
    Dit kan indien nodig binnen 40 minuten.
    De kosten aan materiaal waren €210,00.
    Hierbij inbegrepen een aansluiting voor Bentrup stookprocessor,en een S thermokoppel.
    Indien interesse, mail ik je e.e.a door,om eventueel
    zelf te bouwen. groet henk Vermeulen.
    beantwoord
  • Dat klinkt boeiend! Ik heb je een mail gestuurd.Thnx
    beantwoord