ALGEMEEN > Apparatuur/gereedschap > Los pedaal aan draaischijf kwetsbaar bij cursussen?

Wie heeft ervaring met het werken met draaischijven met een los pedaal in een cursuslokaal?
Er is me verteld dat de kabel van het pedaal erg kwetsbaar is, en dat een draaischijf met los pedaal daardoor minder geschikt is voor een cursuslokaal.
Is er iemand die cursussen geeft met dit soort draaischijven? Bevallen ze, of toch beter een vast pedaal?

2 antwoorden

  • Yvonne,doordat ik de opleiding in Gouda heb gedaan heb je natuurlijk de mogelijkheid om verschillende draaischijven uit te proberen.Zelf was ik weg van de MAX van Rodeveld en heb die dan zelf toen ook aangeschaft.Heb eigenlijk nooit op school ,of waar dan ook gehoord dat er verschil zou zitten tussen een los of vast pedaal met cursussen.Wel wat iemand zelf prettig vindt wat schijf betreft.
    Kan natuurlijk nu uitleggen waarom ik liever deze draaischijf heb maar dat was je vraag niet.Nogmaals,in Gouda heb ik nooit iets gehoord over wat beter bij de opleiding past wat schijf betreft en die worden toch echt uren achterelkaar per dag beruikt!!.Je kan natuurlijk zelf in Gouda ook informeren?

    Succes,groeten van Caroline Kuiper.

    beantwoord
  • Caroline, dankjewel voor je antwoord.
    Ik heb ervaring met schrijven met los en vast pedaal, en mijn voorkeur gaat zeker uit naar een los pedaal. Maar... de vraag is of die niet te kwetsbaar zijn in een cursuslokaal vol (vaak niet ervaren) cursisten. Ik zoek dus iemand die lesgeeft en schijven met een los pedaal gebruikt.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.