ALGEMEEN > Breuken, scheuren kapotvriezen, restaureren etc. > Scheur voor eerste stook....na eerste stook nog te lijmen?

Hallo,
Ik heb een snel antwoord nodig, en zal wel zien of er op tijd gereageerd wordt. Een leerling van mij heeft een werkje gemaakt van ong 1 cm dik. (soort palet). Hiervan is een deel afgebroken al voor de eerste stook. Dit heb ik toch gebakken en het schuift erg goed in elkaar (dan is er nauwelijks een breuk zichtbaar) maar ze wil het gaan glazuren. (zit wel al engobe op)
Gaat het door de glazuur vanzelf aan elkaar (smelten?) of moet ik er eerst iets van biscuitlijm op doen? Zo ja, dan moet ik morgen even eerst naar Robbelien...ik woon gelukkig om de hoek :D
Hoe lang moet die biscuitlijm drogen voordat ik het kan bakken?

4 antwoorden

  • Hallo Kim,
    Ik zou inderdaad eerst biscuitlijm op het werk doen, alleen glazuren is niet voldoende, alleen het glazuur zit dan aan elkaar. Bovendien heb je dan de kans dat de scheur wel erg zichtbaar wordt, doordat de glazuur in de scheur gaat lopen. Het werk is wel erg kwetsbaar als het gelijmd maar nog niet gebakken is, dus voorzichtig hanteren. Een half uurtje drogen is voldoende.
    Succes, Anneke
    beantwoord
  • Hartelijk dank vcoor dit snelle antwoord!
    Kim
    beantwoord
  • Ik heb er geen ervaring mee maar heb van "horen zeggen"dat een glazuur niet goed "pakt "op biscuitlijm maw dat de glazuur daar wegtrekt.
    Heeft iemand daar ervaring mee?

    groetjes Sonja
    beantwoord
  • Hoi Sonja,
    Ik haal het dinsdag uit de oven en de zullen we zien wat er van geworden is.... Ik hoop dat het gelukt is maar voordat het aan elkaar bleef zitten hebben we het vaak opnieuw moeten doen dus er zit heel wat lijm aan....Balen want de engobe is nu natuurlijk daar ook niet zichtbaar meer, maar we zullen zien wat de schade is....Ik laat het weten, eventueel met foto.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.