ALGEMEEN > Apparatuur/gereedschap > shimpo RK 55

Hallo,
ik overweeg een shimpo RK 55 aan te schaffen. Heeft iemand reeds ervaring met dit toestel? Ik informeerde bij enkele leveranciers, de ene zegt dat hij beter is dan de wispert-T ( van de wisper-T is de bouw is zwaarder, maar alles is rechtstreeks op de printplaat aangesloten en de RK55 werd op de vroegere manier gemaakt met riemaandrijving) de andere zegt dat zijn gewicht niet zwaar genoeg zou zijn en daardoor onstabiel zou draaien.
Alvast bedankt voor jullie reactie,
mvg, Els

5 antwoorden

  • Hallo Els,
    Vraag eens een RK 55 langs de onderkant te kijken. Een auto is toch ook meer dan een koetswerk? Indien de motor motor vast staat en de riem niet kan worden aangespannen is dit pech. de Wispert T is mijns inziens speelgoed.(beide fabrikaten zijn van Shimpo). Alles hangt ook af van wat u wil spenderen. Ik heb nog steeds mijn eerste draaischijf ( 31 jaar dienst) en heb daar steeds beroepshalve op gewerkt. Die is nog steeds als nieuw! Een Rolls Roys is dat ding. Niet goekoop bij aankoop, maar levenslang zonder één klacht. Merk? Alsager. Ik heb gezien dat Scarva die verkoopt, je weet wel, paperclay ? Bevraag eens bij uw leverancier of ze die voor u kunnen invoeren.
    beantwoord
  • ik heb mij 3 maand geleden een rk55 aangeschaft en heb daar eigenlijk geen klagen van,kwa stabiliteit geen probleem en de motor is licht wat bij het centreren misschien wat moeilijker gaat,daar kan je op inspelen maar bij het draaien ook geen probleem.prijs - kwaliteit is goed volgens mij.
    beantwoord
  • Nou Steven, drie maand ? zo snel is dat aandrijf- riempje ook niet uitgerokken. En wat is licht? Over hoeveel kilogram hebt u het hier ? Hebt u die draaischijf al eens omgedraaid en gekeken wat er onder de motorkap zit ? Dan heeft men op een grasmaaier heel wat meer technologie voor heel wat mindere kostprijs. Al eens op een Alsager gewerkt ? Geloof me, daar is de rest in vergelijk speelgoed.
    beantwoord
  • Ik ben er tevreden over en wat u daarvan denkt maakt mij eigenlijk niet uit,wou gewoon ff mijn persoonlijke mening geven.Ik rijd met een hyundai,en ik raak ook overal,net als mijn buur met zijne hummer.
    beantwoord
  • Hallo Steven,
    ik heb ondertussen een RK 55 aangekocht en die draait goed, de verkoper prijsde die trouwens meer aan dan de whisper-T. reden daarvoor was dat bij de wisper-T de as van de motor rechtstreeks op de printplaat aangesloten is en dat er bij breuk dan ook grote kosten aan vast zouden hangen.
    Mvg,
    Els
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.