ALGEMEEN > Apparatuur/gereedschap > boetseerschijf

Ik zou graag een paar boetseerschijfjes maken.
Heeft iemand hier een werktekening of beschrijving van om dit zelf te maken ? Groetjes Jeanet

6 antwoorden

  • Beste Jaenet,

    Je kunt op Google afbeeldingen een indruk krijgen.
    Ook kun je de afleveringen van Thuis Boetseren nog even bekijken op internet.

    Zelf ga ik aan de slag met een hard kunststof dienblad (het spul waarvan schoolstoelen gemaakt zijn) van de kringloop, die ik op een krant leg.
    Omdat het oppervlak glad is, zou ik het dienblad zo moeten kunnen draaien.
    beantwoord
  • bedankt voor je reactie.
    Maar ik zoek een werkbeschrijving van een houten boetseerschijf met knikkers als draaimechanisme.
    groetjes Jeanet
    beantwoord
  • Hallo Jeanet,

    In de winkel kun je van die plastic draai plateautjes kopen waar je van alles op kunt zetten voor in de keuken. Deze draaien op kogeltjes. Volgens mij zijn ze niet eens zo erg duur. Is dat niet iets?

    Groetjes Let.
    beantwoord
  • Misschien is dat wel een optie. Bedankt voor je leuke idee. groetjes Jeanet
    beantwoord
  • Hallo Jeannet,
    Ik heb zelf al jaren veel baat bij een draaiplateau voor een televisie. Deze bestaat uit twee schijven waartussen een ring met kogeltjes. Omdat die over het geplastificeerde hout liepen heb ik daar een dun plaatje metaal aangebracht tegen de slijtage. Ik was klaar voor € 12,-
    Met groet van Michel Kuipers www.michelkuipers.nl
    beantwoord
  • Hallo Jeanet. Die plastic draaischijf die genoemd wordt gebruik ik in mijn spuitcabine ivm het makkelijk schoonhouden daarvan en een stevige houten met een grote doorsnee,heb ik bij IKEA gekocht voor [dacht ik]nog geen 10 euro. Kan meer dan 15 kilo op zonder problemen!!!
    Caroline Kuiper.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.