ALGEMEEN > Ovens > vervanging van kanthaldraad

Weet er iemand hoe je de weerstandsdraad van een 40l oven kan vervangen? Ik heb een breuk in de draad aan rechterzijde van de oven. Hoeveel meter is er nodig? Diameter is 1,2 mm. Weet er iemand waar ik het nodige materiaal kan bekomen, liefst in België of per post in Nederland.
gevraagd

4 antwoorden

  • Dag Elke,

    Ik heb ook een weerstand die stuk is en wij bestellen wat kanthaldraad bij keramikkraft in Aken, net over de grens. Net als u hebben wij een klein oventje van 40 l, bij ons moet de gehele rechterzijde van het oventje nieuwe weerstanden krijgen en dit zou neerkomen op ongeveer 10 meter draad. Nu weet ik natuurlijk niet of dit bij jullie hetzelfde is :)
    Wij gaan proberen om deze draad zelf op te rollen tot weerstanden, hopelijk lukt dit.

    grts Amy
    beantwoord
  • Dag Amy,
    Danku voor je reactie!
    Ik ben eens gaan speuren op de website van keramikkraft en heb begrepen dat de kanthaldraad er enkel per kg kan gekocht worden. Ik kan het ook fout hebben want mijn Duits is niet zo goed. Via keramiekwebwinkel De Hazelaar heb ik als tip ovenbouw Westeneng gekregen omdat men daar ook kanthaldraad zou verkopen. Ik wacht nog even af en hoop ook dat 10 m draad voldoende is voor de vervanging.
    Groeten,
    Elke
    beantwoord
  • Bij Calotec in Broechem Belgie Gusttaafpeterstr.32A
    Tel 034856594 kan je weerstanden in kanthal bestellen
    ongeveer 40€ voor een weerstand van 2000Wat wel de dikte van de draad en de dikte van de weerstand doorgeven groetjes Dirk
    beantwoord
  • Elke,
    Als u nog geen draad hebt gewikkeld zou ik daar ook zo maar niet aan beginnen. Dit vereist de nodige werktuigen en ervaring. Ik denk voor een vervanging u best Dirk zijn raad volgt. Het zal reeds een hele klus zijn deze kant-en-klare wikkel te plaatsen.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.