ALGEMEEN > Meet- en regelapparatuur > temperatuur staafjes (rechthoekig)

wie kan me helpen aan een adres waar ze voor de Vingerlingoven rechthoekige temperatuur staafjes verkopen. 1050 graden

6 antwoorden

  • Trees,
    Bedoeld u daarmee 'smelt-cones' om een kiln-sitter mee in werking te stellen? Meestal gebruikt men daar driehoekige rechte staafjes voor, maar mini-cones werken zeker evengoed. U kan er zelfs nog een beetje met de temperatuur spelen door ze scherp langs de brede zijde te leggen (iets hoger) of langs de smalle zijde te leggen (iets lager).
    Let wel op het misverstand dat deze cones niet enkel afgaan op temperatuur en deze uw thermokoppel niet steeds zullen volgen. Sneller of trager stoken heeft hierop een invloed. Een groot voordeel; deze cones geven een zeer constante bakcurve, wat niet van een automatische regelaar kan gezegd worden.
    beantwoord
  • Hallo Trees,
    In Nederland noemen wij dat "SEGER KEGEL" in het Engels "Cone) zie foto.
    Kijk even op Google en vul in Ve-Ka voor het adres.
    VrGr, Fred
    Bijlagen:
    beantwoord
  • Trees, er is al eens eerder naar gevraagd, volgens mij zijn ze nergens meer te krijgen. Maar bij Keramikos kun je wel een oplegplaatje voor een vingerlingoven krijgen.
    Hierdoor kun je met andere temperatuurstaafjes toch in deze ovens werken.
    beantwoord
  • Jose, de mini-cones (kleine versie zoals op de foto ) kunnen daar ook voor dienen.
    beantwoord
  • Hallo Ik heb nog een aantal temperatuurstaafjes rechthoekig. Mara dan staan de nummers 05 of 04 op. Wat kan daar mee en weet iemand tot welke temperatuur deze gaan?
    beantwoord
  • Monique, vermoedelijk gaat het om Orton-cones small type, bedoeld voor de Kilnsitter. Bij een temperatuurstijging van 300°C/ uur zal nr. 05 plooien op 1060°C en nr. 04 plooien op 1100°C. Je moet er wel rekening mee houden als de temperatuurstijging langzamer is, deze cones reeds op een iets lagere temperatuur zullen plooien. Cones meten het resultaat van tijd + temperatuur.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.