ALGEMEEN > Techniek > Hoe is deze decoratie gemaakt?

Op de omslag van het boek "Klei decoreren" van Joaquim Chavarria staat (onder andere) deze vaas. Weet iemand hoe deze decoratie gemaakt is? Of hoe ik iets vergelijkbaars kan maken?
Het boek beschrijft veel technieken, maar dit komt er niet in voor. Ik wil zoiets gebruiken als decoratie voor een prullenbak van keramiek.
Peter
Bijlagen:
gevraagd

5 antwoorden

  • Hallo Peter,

    Het lijken mij allemaal ronde dunne plakjes klei die aan de randen een beetje droog uitgeknepen zijn, met een ronde uitsteker het grote gat eruit halen en alle plakken met inkrassen op elkaar maken. Het kan ook zijn dat het midden er op het laatst uitgehaald is. Groeten Jose
    beantwoord
  • Bedankt voor je reactie. Daar had ik helemaal niet aan gedacht, dat is wel een behoorlijke klus.
    Ik bekeek het alleen maar als een cilinder met een toegevoegde decoratie.
    beantwoord
  • Hai allen,

    ik zit hier waarschijnlijk verkeerd, maar ben voor het eerst op deze site en ben een beginneling. Zowel in klei als op de site :)

    ik wilde graag weten met welke techniek ik het beste mantels, jurken e.d kan maken om mijn beeldjes te verfraaien.

    m.b.v. welke materialen kan ik dit doen? plakken klei heb ik al geprobeerd, geeft geen verfijnd resultaat.
    stofjes in gietklei o.i.d.??
    beantwoord
  • Als je een nieuwe vraag hebt moet je een nieuwe "discussie" beginnen.
    Anders krijg je waarschijnlijk geen antwoord omdat niemand je bericht ziet.

    Als je onderaan een vinkje zet krijg je automatisch een email als iemand reageert.

    Peter
    beantwoord
  • dank je, Peter. ik heb inmiddels een nieuwe discussie opgestart... hoop ik :)
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.