ALGEMEEN > Diversen > waterglas

hallo, ik heb een mooie vaas gemaakt maar deze is niet helemaal van binnen geglazuurd, nu heb ik er waterglas is gesmeerd maar toch "zweet" hij nog iets door, aan de onderkant hangen van die witte melkachtige druppels.
op de fles staat geen beschrijving, dus wie kan mij vertellen hoevaak het bv moet, of hoelang laten drogen,
enz en zijn er nog andere methoden om dit echt waterdicht te maken ?
MVG Arina
Bijlagen:

16 antwoorden

  • De vaas ziet er inderdaad mooi uit.Je moet de vaas zowiezo wel van binnen glazuren maar dan nog is het vaak lastig om een vaas van aardewerk waterdicht te krijgen.Veka verkoopt hiervoor 'waterdicht' GL-2702,dit is een antilekmiddel en maakt geglazuurde vazen waterdicht.

    Of dit middel ook werkt bij biscuit zou je kunnen navragen.Volgens mij is biscuit ook waterdicht te maken met paverpol.

    Rob
    beantwoord
  • Arina, In Bouwmarkt/doe-het-zelf zaken verkopen ze een vloeistof op basis van siliconen om optrekkend vocht in muren tegen te gaan. Als de vaas goed droog is, vloeistof er ingieten en een half uurtje laten inwerken. De rest opnieuw in zijn verpakking en klaar voor de volgende vaas. Dit spul maakt een spons zelf waterdicht.
    beantwoord
  • bedankt voor je reactie, ik ga er morgen op uit om het te kopen, weet jij of iemand anders toevallig hoe het heet ?
    MVG
    beantwoord
  • Arina, er zijn verschillende merken die dit aanbieden. Gewoon vragen naar wat ik heb opgegeven.
    beantwoord
  • hallo Lucien,
    ben vandaag naar 2 bouwmarkten geweest en niet veel wijzer van hun geworden.(ze verkopen wel, maar weten er weinig of niets van )
    ze zeggen dat er een vloeistof is die de muren waterafstotend maakt maar volgens hun niet waterdicht,
    is dit wat je bedoelt? durfde het niet mee te nemen, was nogal prijzig, en dat is niet erg als ik maar weet of dit het goede spul is,

    beantwoord
  • Een plastic zak(b.v.een grote maat diepvrieszak van dik plastic)is waterdicht.Plastic zak eventueel wat oprollen en in de vaas doen,dan water erbij ,de bloemen en ..voilá klaar is kees.

    Rob
    beantwoord
  • Arina, ik denk dat men de vloeistof bedoeld om muren uitwendig te behandelen en niet tegen opstijgend vocht. De vloeistof die ik bedoel wordt geïnjecteerd IN de muren. Probeer eens een echte zaak voor pro's uit de bouwsector. VOSS-chemie verkoopt dit spul zeker, maar er zijn genoeg verdelers en andere fabrikanten. U kan ook ondertussen een plastic zak gebruiken.....
    beantwoord
  • ja Rob dat doe ik zelf ook wel eens met zo'n plastic zak, maar ik vindt het een beetje goedkope oplossing, ik heb nu vraag naar deze vaas door div. mensen en om dan te zeggen als hij klaar is..............hij lekt wel, doe er maar een plastic zak in.............dat vindt ik nu niet echt
    een goed idee, lever hem toch liever lekdicht af, er moet toch een oplossing voor zijn. we wachten nog even meer reakties af, wie weet een goeden tip...
    groetjes
    beantwoord
  • Het is geen oplossing tegen het lekken,maar eventueel zou je ook de bloemen van keramiek kunnen maken,of zijden kunst bloemen zijn ook mooi.

    Rob
    beantwoord
  • Een spuitbus met verf of tectyl kan ook
    beantwoord
  • Ik gebruik hiervoor botenlak. Werkt goed.
    Gr. Hanneke
    beantwoord
  • hoi Hanneke, bedankt voor je reaktie, en alle anderen natuurlijk ook,
    dit is iets wat me wel aanspreekt, overal te koop en ik ga het dus meteen proberen,
    laat nog wel weten hoe het ging,
    groetjes Arina
    beantwoord
  • Er is een speciale vloeistof in de keramische handel die niet waterdichte keramiek waterdicht maakt. Gewoon in een liter te koop bij je keramiekleverancier. Het heet dichtingsmiddel voor keramiek.
    Gebruik is ingieten en een uurtje laten staan en weer uitgieten. Aan de lucht geheel laten drogen of een uurtje in de oven op ik geloof 80 graden. Ook geschikt voor gebruikskeramiek.
    Misschien is dit bericht wat laat, maar je weet maar nooit wanneer je het weer nodig hebt.
    Succes Netty janssens
    beantwoord
  • Probeer eens de oude methode, laat melk verzuren in je vaas en laat het 14 dagen staan, waterdicht verzekerd. Je kan ze ook vol plassen dit is ook een oude methode maar ik laat dit aan jou over.
    beantwoord
  • Hallo Netty
    In elk geval wel op tijd voor mij. Meestal lukt het wel, als ik een vaas hoog stook, om deze waterdicht te krijgen. Maar in dit geval werk gemaakt zoals ik het van jou geleerd heb met kleurtjes. Binnenin een glazuur gedaan, maar deze is niet mooi uitgelopen. Jammer, maar ik kan het niet meer veranderen omdat ik er geen tijd meer voor heb. Is een kadootje voor morgen!!
    Ga het nu proberen met waterglas (sodium silikaat) van Keramikos. (2.00 Euro voor halve liter) dit laatste ter info voor de anderen die hierop geantwoord hebben.
    Karnemelk is ook een goede oplossing, maar zoals gezegd te weinig tijd hiervoor, en dat plassen van Dirk Thienpont lijkt me nu even niet zo fris. Zeker als ik het morgen kado wil doen.
    Groetjes
    Yvonne Reijnders
    beantwoord
  • Ja daar kan ik wel inkomen, maar het werkt.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.