ALGEMEEN > Glazuur - algemeen > welte glazuur

hallo allemaal, wie kan mij vertellen waar ik welte glazuren kan kopen, ik woon in de driehoek Apeldoorn / Zutphen / Arnhem
heb het onlangs bij Robbelien gekocht, omdat ik daar in de buurt moest zijn, maar dat is voor ons anderhalf uur rijden !!!
Is er nog een adres hier dichterbij ?
bedankt alvast voor jullie reakties
MVG
gevraagd

8 antwoorden

  • Volgens mij verkoopt Silex in Den Bosch het ook.
    Het Arnhems Keramiek atelier van Esther van Groeningen doet daar regelmatig inkopen.
    Misschien kun je het via haar ook bestellen. Je kunt het dan in Arnhem ophalen.
    beantwoord
  • De Hazelaar in Soest verkoopt ook Welte glazuren. www.hazelaar.nl
    beantwoord
  • Let bedankt voor de tip, ik stuur haar een e-mail, het zou een mooie oplossing zijn, dit is slechts 18 km van hier, dus prima te doen.
    MVG Arina
    beantwoord
  • Kan iemand mij vertellen of Welte nog porseleinverf maakt? Ik heb het wel bij Silex gekocht, maar op internet is er niets van Welte te vinden. Ik hoorde van iemand dat het niet meer gemaakt werd, maar ik twijfel omdat ik bij andere hoorde dat het nog te koop is!
    beantwoord
  • Hallo Hilde,

    Met welk doel wil je de porseleinverf gebruiken? Als onderglazuur? Want je kunt e.e.a. ook vrij gemakkelijk zelf maken. Ik heb onlangs met een nieuw soort pigmenten en gewoon porseleinglazuur hele mooie resultaten gekregen.
    Misschien is dat iets voor je? Anders gebruik ik ook wel eens "decoratieverf". Dat schilder je achteraf op het al geglazuurde porselein. Bakken op 1200 graden en de verf smelt superstrak in het glazuur.

    Groeten Johan
    beantwoord
  • Beste Johan,

    Ik gebruik de verf als opglazuur. Bakken op 700 tot 850 graden.

    Groeten Hilde
    beantwoord
  • Beste Hilde,

    Ik zou je dan aanraden om eens te experimenteren met de kleurstabiele pigmenten die ze in Tilburg verkopen. Daarmee kun je heel gemakkelijk opglazuur maken. Die kun je daarna gewoon schilderen en afbakken.

    Informeer er daar anders even naar in de winkel.

    Groeten,

    Johan
    beantwoord
  • Welte glazuren Kun je kopen bij Robbelien Swalmen.Is via de website te bestellen.
    beantwoord

Deze vraag is gesloten, er kunnen geen antwoorden meer aan worden toegevoegd.